رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در مراتع استان تهران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان شفیعی گفت : باتوجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی، همچنین ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک؛ پروژه مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی استان تهران به مرحله اجرا در می‌آید.

وی، فرارسیدن فصل چرا در مراتع میانبند، ییلاقی و  به پایان رسیدن این فصل در مراتع قشلاقی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با هدف بهره برداری اصولی و بهینه از مراتع به تمامی دامداران و بهره برداران ذیحق اعلام می‌شود از ورود زود هنگام احشام، دام و آوردن دام مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده در پروانه چرای تمدید شده یا مندرج در طرح‌های مرتعداری؛ به مراتع خودداری کنند.

رئیس اداره امور مراتع استان تهران با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین مربوط به چرای دام درمراتع، با متخلفان طبق مقررات رفتار خواهد شد، تاکید کرد: متخلفان به مراجع قضایی معرفی و پروانه بهره برداری آنان باطل می‌شود.