بجنورد - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار از محل وجوه اداره شده به واحدهای صنعتی خراسان شمالی پرداخت شد.

محمدعلی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی در راستای توسعه این شهرک‌ها و کمک به رونق اقتصادی استان اقداماتی از جمله پرداخت تسهیلات، واگذاری اراضی صنعتی به سرمایه گذاران و ... را انجام داده است.

وی گفت: سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای از محل وجوه اداره شده در قالب کمک‌های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی به واحدهای صنعتی خراسان شمالی پرداخت شد.

یوسفی اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان طی سال گذشته رتبه دوم کشوری جذب و پرداخت این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از انعقاد ۵۸ فقره قرارداد واگذاری اراضی صنعتی استان به سرمایه گذاران در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان قرارداد در قالب ۱۶هکتار از اراضی صنعتی بوده که منظور توسعه اقدامات صنعتی در استان به سرمایه گذاران واگذار شده است.

یوسفی تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از بهترین گزینه‌ها و مناطق برای سرمایه گذاری هستند که باید برای جذب بیشتر سرمایه گذاران اقدامات موثر و دقیق‌تری صورت بگیرد.

وی وجود زمین‌های مستعد، نزدیکی به جاده آسیایی و وجود صنایع مادر از جمله پتروشیمی، فولاد، سیمان و آلومینا در استان را از مهم‌ترین مزایای جذب سرمایه گذار در استان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: به منظور پیشبرد اهداف و تحقق شعار سال ضرورت دارد تا دستگاه‌های اجرایی استان در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: هم افزایی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی بهترین راهکار برای تحقق شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی دارای ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی بوده و اکنون ۳۷۷ واحد صنعتی كوچك با اشتغالزایی پنج هزار نفر در این استان فعالیت می کنند.