چاپ دوم کتاب «نامه‌های پر تب و تاب» نوشته خورخه لوئیس بورخس با ترجمه نجمه شبیری توسط نشر مشکی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

نجمه شبیری مترجم و محقق در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ترجمه کتاب «نامه‌های پر تب و تاب» نوشته خورخه لوئیس بورخس که سال پیش توسط نشر مشکی چاپ شد، به زودی به چاپ دوم رسیده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

وی افزود: بیشتر نامه‌های این کتاب به زبان فرانسوی نوشته شده اند اما تعداد کمی از آن‌ها هم به زبان اسپانیولی است. این کتاب حدود ۲۰۰ صفحه تعلیقات دارد و یک مقدمه تشریحی هم ابتدای آن درج شده و به طور دقیق ۱۵۳ صفحه آن تعلیقات کتاب را در برمی‌گیرد. همسر بورخس چندین سال پیش از این، مجموعه این نامه‌ها را با دستخط همسرش پیدا کرد و یک ناشر سوئیسی حدود ۲۱ سال پیش، آن را در سوئیس چاپ کرد.

این مترجم در ادامه گفت: ترجمه این کتاب ۴ سال طول کشید و یکی از آثاری است که بسیار به آن علاقه‌مندم. این کتاب سال گذشته توسط نشر مشکی چاپ شد و به عنوان اثر برگزیده سی و سومین جایزه کتاب سال معرفی شد. این کتاب به تازگی به چاپ دوم رسیده و قرار است نسخه‌های این چاپش در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شود.