آمريكا از "حزب كارگران كردستان" موسوم به "پ.ك.ك" خواسته است تا سلاح هاي خود را زمين بگذارد و به اقدامات تروريستي خود پايان دهد.

به گزارش خبرگزاري "مهر" به نقل از روزنامه تركيش ديلي نيوز، "شان مك كورمك" سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت: آمريكا بيست و دومين سالگرد تاسيس گروه پ ك ك را با درخواست از اين گروه براي پايان دادن به اقدامات تروريستي خود عليه همپيمان خود تركيه و همچنين كنار گذاشتن تسليحات خود يادآوري مي كند.

بر اساس اين گزارش، خبري جديد اعلام شده است ، دفاتري در عراق وجود دارند كه با اين گروه غير قانوني در ارتباطند و عليرغم تضمين هاي دولت عراق براي مبارزه با آنها همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهند.

فعاليت گروه حزب كارگران كردستان يكي از چالش هاي عمده در روابط تركيه، عراق و آمريكا مبدل شده است و آنكارا به همراه بغداد و واشنگتن تلاش زيادي براي خلع سلاح آنها صورت داده است.

دفتر نوري مالكي نخست وزير عراق 21 مرداد ماه در بيانيه اي اعلام كرد: دولت عراق تصميم گرفت دفاتر حزب كارگران كردستان تركيه را در بغداد ببندد .

در همين حين نخست وزير عراق به مقامهاي دولت تركيه نيز اطمينان داد كه كشورش پناهگاهي براي جدايي طلبان كرد تركيه نخواهد بود.