۲۵ مرداد ۱۳۸۵، ۱۹:۴۰

آمريكا از حزب كارگران كردستان خواست سلاح هاي خود را زمين بگذارد

آمريكا از "حزب كارگران كردستان" موسوم به "پ.ك.ك" خواسته است تا سلاح هاي خود را زمين بگذارد و به اقدامات تروريستي خود پايان دهد.

به گزارش خبرگزاري "مهر" به نقل از روزنامه تركيش ديلي نيوز، "شان مك كورمك" سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت: آمريكا بيست و دومين سالگرد تاسيس گروه پ ك ك را با درخواست از اين گروه براي پايان دادن به اقدامات تروريستي خود عليه همپيمان خود تركيه و همچنين كنار گذاشتن تسليحات خود يادآوري مي كند.

بر اساس اين گزارش، خبري جديد اعلام شده است ، دفاتري در عراق وجود دارند كه با اين گروه غير قانوني در ارتباطند و عليرغم تضمين هاي دولت عراق براي مبارزه با آنها همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهند.

فعاليت گروه حزب كارگران كردستان يكي از چالش هاي عمده در روابط تركيه، عراق و آمريكا مبدل شده است و آنكارا به همراه بغداد و واشنگتن تلاش زيادي براي خلع سلاح آنها صورت داده است.

دفتر نوري مالكي نخست وزير عراق 21 مرداد ماه در بيانيه اي اعلام كرد: دولت عراق تصميم گرفت دفاتر حزب كارگران كردستان تركيه را در بغداد ببندد .

در همين حين نخست وزير عراق به مقامهاي دولت تركيه نيز اطمينان داد كه كشورش پناهگاهي براي جدايي طلبان كرد تركيه نخواهد بود.

کد خبر 367873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha