«نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی مخالفت خود و اتحادیه عرب با درخواست نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اعمال تغییرات در طرح سازش عربی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، اتحادیه عرب با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اعمال تغییرات و اصلاحات در طرح سازش عربی مخالف است.

بر اساس این گزارش «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی در این رابطه اظهار داشت: سخنان نتانیاهو کاملا غیرقابل پذیرش است. زیرا طرح صلح عربی دارای فلسفه ای مشخص و  ترتیباتی معین است و همچنین بر اساس آن تاکنون قطعنامه هایی از ۱۴ کنفرانس عربی صادر شده است.

وی در ادامه سخنان خود در همین راستا افزود: قطعنامه شوررای وزرای خارجه عرب که در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۲ صادر شد، ناظر بر تغییر روش جهان در حل مسئله فلسطین بود و در آن تاکید شده که پایان اشغالگری اراضی فلسطین در سال ۱۹۶۷ درست مطابق قطعنامه های شورای امنیت، قوانین بین المللی و طرح صلح عربی مطلوب ما است.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت که این اتحادیه به طرح صلح عربی که در کنفرانس بیروت در سال ۲۰۰۲ مطرح شد و پس از آن نیز کنفرانس های دیگر عربی آن را تایید کردند، پایبند است.

وی در پایان افزود: برخی تلویحا می گویند که اعراب باید مسئولیت خود را در قبال پایبندی اسرائیل به تعهداتش برعهده گیرند که این موضوع از نظر ما قابل پذیرش نیست.

شایان  ذکر است روز دوشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح سازش عربی به عنوان مبنای مذاکره بین این رژیم و فلسطینی ها اعلام مخالفت کرد و گفت که اگر کشورهای عربی به ضرورت انجام تغییرات در این طرح بر اساس نظرات اسرائیل پی ببرند ما در آن زمان با آنها گفتگو خواهیم کرد اما اگر طرحی را که در سال ۲۰۰۲ تدوین شده است ارائه داده و بگویند یا آن را قبول یا رد کنید ما آن را رد خواهیم کرد.