نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سابقه اقدامات ضد بشری آمریکا علیه ملت‌های مختلف، گفت: آمریکایی‌ها با شعارهای حقوق بشری، مشکلات داخلی خود را فرافکنی می‌کنند.

ابوالفضل حسن‌بیگی نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مواضع خصمانه و اقدامات ضد بشری دولت آمریکا علیه ملت ایران در دهه‌های مختلف تاکنون، اظهار داشت: امام (ره) نکته‌ای را در زمینه نسبت میان ایران و آمریکا گوشزد فرمودند و گفتند که رابطه ما با آمریکا، رابطه گرگ و میش است؛ امروز کاملاً مشخص شده که رابطه آمریکا با همه دنیا، این حالت را پیدا کرده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها با شعارهای حقوق بشری مشکلات داخلی خود را فرافکنی می‌کنند، اما واقعیت در سطح دنیا طور دیگری است.

حسن‌بیگی با بیان اینکه افکار عمومی دنیا به سمت حمایت از مظلوم حرکت می‌کند و تلاش‌های آمریکایی‌ها علیه خودشان ثمر خواهد داد، تصریح کرد: متأسفانه قبله آمال عده‌ای در داخل، آمریکاست و این نشان می‌دهد که آنها مؤلفه‌های قدرت را در دنیای امروز نمی‌شناسند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از جمله مؤلفه‌های قدرت برای ما داشتن رهبری مدیر و مدبر، ملتی آگاه و بنیه قدرتمند دفاعی است که جنبه بازدارندگی دارد.

وی با اشاره به سابقه اقدامات آمریکا در کشورهای مختلف جهان از جمله در عراق و افغانستان، اظهار داشت: با این سابقه، برخی اظهارات مانند کدخدا نامیدن آمریکا، چراغ سبز نشان دادن به آمریکایی‌ها و آدرس غلط دادن است؛ امیدواریم کسانی که این‌گونه فکر می‌کنند، عاقلانه‌تر فکر کنند و حرف بزنند.

حسن‌بیگی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای فریب افکار عمومی داخلی خود و افکار عمومی جهان به مباحث حقوق بشری روی می‌آورند، تصریح کرد: این ابزار ضعیف شده است، اما با توجه به اینکه در مقاطع مختلف از جمله در رابطه با برداشت از اموال، ترورها و به رسمیت شناختن منافقین، حقوق ملت ایران توسط رژیم آمریکا نقض شده است، ضروری‌ست قوای سه‌گانه در این رابطه به مسئولیت خود توجه کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کند عمل کردن در قوه قضائیه برای پیگیری حقوق ملت ایران علیه آمریکایی‌ها در سطح بین‌المللی اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که کوتاه آمدن در برابر آمریکا یا ناشی از ترس است و یا ناشی از خیانت و نفوذ.

وی تاکید کرد: الان مقطع خوبی است که باید رژیم آمریکا را به چالش بکشیم و حقوق بر زمین مانده خود را از آنها مطالبه کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسات آینده این کمیسیون، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا این موضوع را همزمان با قوه قضائیه در مجلس نیز جدی‌تر دنبال کنیم.