۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶

سراب حقوق بشر آمریکایی/ ۱

جمالی: ژست‌های حقوق بشری برعهده آمریکا و کانادا گذاشته شده است

جمالی: ژست‌های حقوق بشری برعهده آمریکا و کانادا گذاشته شده است

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بااشاره به تقسیم کار صورت گرفته توسط غربی‌ها گفت: وظیفه ژست‌های حقوق بشری و فشار بر کشورهایی مانند ایران برعهده آمریکا و کانادا گذاشته شده است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سابقه اقدامات ضد بشری دولت ایالات متحده آمریکا علیه دولت و ملت ایران، اظهار داشت: مقوله حقوق بشر مانند بسیاری از مسائل مثبت و مفید، برای دولت‌های استکباری از جمله دولت ایالات متحده آمریکا به یک دستاویز و ابزار برای اهداف خاص آنها تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در بلوک غرب نوعی تقسیم کار غیررسمی صورت گرفته که بر اساس آن برخی نقش‌ها را به برخی کشورها واگذار کرده‌اند؛ از جمله ژست‌های حقوق بشری و فشار بر کشورهای آزاد و مستقل مانند ایران، برعهده کانادا و آمریکا گذاشته شده و توسط این دو دولت دنبال می‌شود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تقسیم‌بندی تروریسم به خوب و بد توسط قدرت‌های استکباری غربی، گفت: آنها علاوه بر این، از پدیده‌هایی مانند حقوق بشر نیز تعاریف دو یا چندگانه‌ای ارائه می‌دهند، در حالی که حرف ما این است که اگر حقوق بشر خوب است و تروریسم بد است، این موضوع باید در همه جای دنیا از جمله در عراق، سوریه و یمن حاکم باشد.

جمالی با اشاره به سابقه اقدامات تروریستی علیه ملت ایران به پشتوانه آمریکایی‌ها اظهار داشت: در سال ۱۳۶۰ تروریسم ارکان نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داد و اگر یاری خداوند و رهبری امام(ره) نبود، معلوم نبود که چه سرنوشتی برای کشور اتفاق می‌افتاد؛ این در حالی است که از ۶ تیر تا ۸ شهریور ۶۰ بیشترین ضربات را از تروریسم خوردیم و علاوه بر آن، ده‌ها هزار نفر از مردم عادی کوچه و خیابان نیز قربانی اقدامات تروریستی گروهک‌ها شدند.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های صورت گرفته توسط دولت جمهوری اسلامی در ارتباط با اقدامات ضد بشری آمریکا کافی نیست، ادامه داد: علاوه بر اقدامات حقوقی، باید اقدامات آشکارساز برای آگاه‌سازی افکار عمومی جهان نیز انجام شود؛ چراکه ابزارهای تبلیغی امروز در دست صهیونیست‌ها قرار دارد و جا دارد که هنرمندان ما نیز در این رابطه دست به تولید آثار فاخر بزنند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وظیفه مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیگیری مطالبات حقوق بشری ملت ایران از دولت‌های غربی به‌ ویژه آمریکا تصریح کرد: پس از شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی کمیسیون امنیت ملی از جمله دو کمیته حقوق بشر و مطالبات ملی، می‌توان از طریق این دو کمیته، گام‌های موثری در این زمینه برداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در تقویم رسمی کشورمان از ۵ تا ۱۲ تیرماه با عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است.

کد خبر 3694869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha