محمودآباد - مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ فقره سند مالکیت مسکن روستایی در استان صادرشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید هاشمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست هم‌اندیشی بنیاد مسکن و ثبت‌اسناد و املاک مازندران بابیان اینکه این نشست درباره صدور سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برگزارشده است اظهار داشت: میزان صدور سند مالکیت از برنامه سوم ۱۳۸۰ تا ۹۴ در مازندران ۲۴۳ هزار و ۶۳۹ فقره بوده که هشت درصد میزان سندهای کشور را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان صدور سند مالکیت در برنامه سوم ۹ درصد، برنامه چهارم ششم درصد و برنامه پنجم توسعه ۱۱.۴ درصد محقق شده است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۴ حدود هشت هزار و ۳۱۱ جلد معادل پنج درصد سند کشور در مازندران صادرشده که از این نظر رتبه بیستم را کسب کرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران ادامه داد: در سال‌های گذشته بیشترین صدور سند در حوزه بابل، بندپی، آمل و لاریجان و سایر حوزه بوده است و امسال بیش از چهار هزار و ۶۰۰ جلد سند صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

هاشمی ادامه داد: در سال ۹۵ از ابتدای سال تا تیرماه سه هزار و ۲۰۰ پرونده به ثبت ارسال شد و تعداد پرونده‌های ثبتی مانده سه هزار و ۵۵۲ پرونده بوده در حوزه‌های ثبتی مانده که منجر به صدور رأی نشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران یادآور شد: ۱۶ هزار و ۹۳۱ فقره پرونده منجر به رأی و آگهی شده اما سند صادر نشده است و درمجموع بیش از ۲۰ هزار فقره پرونده در ثبت‌اسناد وجود دارد که منجر به صدور رأی نشده است.