سومین شب دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس که به بخش موسیقی اختصاص داشت، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین شب دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری «طبس» که به بخش موسیقی اختصاص داشت با حضور اساتید و چهره‌های موسیقی و هنر انقلاب، فعالان فرهنگی- رسانه‌ای و اقشار مختلف مردم  در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای برنامه که با قرائت قرآن حمیدرضا استادیان خواننده موسیقی انقلاب همراه بود، محمدرضا حجتی قطعه «حماسه عشق» با روایتی از زندگی شهید محمد مهدی منتظر قادم، حمیدرضا استادیان قطعه «جعبه سیاه» به یاد مسافران مظلوم پرواز ۶۵۵ ایرباس و محمد حسن رضایی خواننده ۱۳ ساله قطعه «مرگ برآمریکا» را برای مخاطبان اجرا کردند.

پس از پایان اجرای این خواننده نوجوان، اسفندیار قره باغی، دبیر دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس و خواننده قطعه ماندگار «آمریکا، آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، با شعارهای «مرگ بر آمریکا» حاضران روی سن حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

 وی ضمن تشکر از اساتید حاضر در این جشنواره، با بیان اینکه کارهای زیادی در جشنواره طبس شنیده و بررسی شده است، گفت: ما در این بررسی‌ها برای نقد نیامده بودیم چراکه واقفیم که بچه های فعال از کمترین امکانات برخوردارند و همت و غیرت و نگرش شان بوده که چنین کارهایی ساخته اند و تحصیلات ندارند. باید گفت حنجره ها را می توان برید اما صدای انقلاب را نمی شود خاموش کرد.

قره باغی با اشاره به اهداف این جشنواره بر ضرورت آشنایی با سبک و فرم علمی تصریح کرد و توضیح داد: نتیجه آموزش در این عرصه می شود آثاری قوی که برخی از آنها را این چند روز شنیده‌اید. اینجا نه یک کنسرت بلکه یک دانشگاه است، من بر این باورم  آثاری که گروه های موسیقی با اهداف والا اجرا کردند، جوانان و خانواده ها را از موسیقی مستهجن دور می کند و ما معتقدیم که آثار جشنواره می تواند به درون خانواده ها برود و امیدوارم یکایک شما که نماینده یک خانواده هستید این آثار را به خانه‌هایتان ببرید و همه با هم علیه استکبار بتازیم.

پخش کلیپی از درباره «ویکتور خارا» خواننده ضد استکباری شیلی، اجرای قطعه «شیطان بزرگ» به خوانندگی محسن طاها، «من و کاخ سفید یهویی» به خوانندگی علی نصیرنژاد و رونمایی از کتاب و آلبوم تصویری «صد سال موسیقی اعتراض علیه آمریکا» باشگاه ترانه و موسیقی «راه‌» در حضور سینا واحد، هوشنگ جاوید و اسفندیار قره‌باغی بخش دیگری از این ویژه برنامه بود.

 در ادامه برنامه نیز حاج صادق آهنگران، مداح مطرح انقلاب قطعه «مرگ بر آمریکا ۹۳» را برای مخاطبان اجرا کرد.

آهنگران در سخنانی با بیان این که ما امروز، آرامش و امنیتمان را مدیون شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و خصوصا شهید طبس، محمدمهدی منتظر القائم هستیم، با صلواتی که از حاضران گرفت، اجرای خود را شروع کرد.

از حاشیه های جالب اجرای حاج صادق آهنگران، همراهی و همخوانی حاضران در سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» بود، به نحوی که جمعیت حاضر هر بار با مشت های گره کرده، فریاد مرگ بر آمریکا سر می دادند.

 این خواننده و مداح پس از پایان این قطعه، نوحه معروف خود «ای لشکر صاحب الزمان» را بدون موسیقی و با همراهی حاضران اجرا کرد که با سینه زنی جمعیت نیز همراه شد. وی که به «بلبل خمینی» هم معروف است، در سخنانی کوتاه با ذکر فداکاری های مدافعان حرم، با سه ذکر «یا حسین» و صلوات اجرایش را تمام کرد.

بزرگداشت استاد دردی طریک خواننده ترکمن قطعه مقامی «ظالم آمریکا»، اجرای قطعه های «کاخ سیاه» به خوانندگی میلاد هارونی، «حماسه نادر» به خوانندگی ساسان نوذری و «آمریکا تور» به خوانندگی پویا بابایی و تقدیر از برگزیدگان بخش موسیقی دومین جشنواره شعرو موسیقی ضد استکباری طبس از جمله بخش های دیگری بود که در این مراسم اجرا شد.

در بخش موسیقی هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «نحن نقاوم» از مرتضی حیدری آل کثیر، دیپلم افتخار جشنواره را به اثر «جرم پرواز» از پویا بابایی تقدیم کرد. تندیس جشنواره  در این بخش نیز به قطعه های «آزادی قدس» از جواد حسن زاده، «عمار داره این خاک» از حامد زمانی و «من و کاخ سفید یهویی» از علی نصیرنژاد تقدیم کرد.

پایان بخش شب موسیقی دومین جشنواره شعر، و سرود ضد استکباری طبس، اجرای خواننده انقلابی کشور، حامد زمانی بود.

 این خواننده  در بخش اول اجرای خود، قطعه «پایداری» با شعری از میلاد عرفان پور را اجرا کرد که با همخوانی حاضران هم همراه شد. این در حالی است که  بعد از پایان اجرای این قطعه، به دلیل تداخل برنامه با وقت اذان مغرب و عشاء، حامد زمانی به اقامه اذان در سالن برگزاری مراسم پرداخت.

حامد زمانی در سخنانی کوتاه با بیان اینکه برای برپایی جشنواره موسیقی ضد استکباری طبس زحمت زیادی کشیده شده افزود: این جشنواره، نقطه آغازی برای حرکت در عرصه موسیقی متعهد، انقلابی و مبارزه است.

 وی با اشاره به رونمایی از کلیپ «ایستاده‌ایم۲» در سالن سوره حوزه هنری نیز گفت: برای موسیقی انقلابی، هنوز جای کار زیادی داریم.

 زمانی بعد از صحبت های خود به اجرای قطعه «عمار داره این خاک» به عنوان پایان بخش دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس پرداخت که با همراهی و همخوانی حاضران همراه شد.

برچسب‌ها