۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۸

«امل نمر طنانه» بانوی شاعر لبنانی به ایران سفر کرد

«امل نمر طنانه» بانوی شاعر لبنانی به ایران سفر کرد

امل نمر طنانه بانوی شاعر لبنانی برای شرکت در جشنواره سرود و موسیقی و شعر ضد استکباری طبس به تهران سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خانم امل نمر طنانه شاعر لبنانی-سوری متولد شهر بنت الجبیل امروز صبح برای حضور در دومین جشنواره ترانه و موسیقی طبس وارد تهران شد.

وی که اشعار متعددی برای بزرگسالان و کودکان سروده و در عرصه نمایشنامه نویسی نیز فعال است در محافل شعری در جهان عرب جایگاه ویژه ای دارد و تا کنون فعالیت هایی همچون مدیریت تولید و مجری برنامه هایی درباره شعر در شبکه های تلویزیونی از جمله شبکه الکوثر داشته است.

وی که در جشنواره های مختلفی تا به امروز حضور داشته و جوایز متعددی گرفته است، علاقه وافری به جبهه مقاومت و ایران دارد و هنگامی که نامزد کسب عنوان امیرالشعرای عرب بود به دلیل حمایت از مقاومت از این جایگاه حذف شد.

امل طنانه سال های پیش در جریان سفری به ایران در شب دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب در نزد رهبری به شعر خوانی پرداخت و بعدها در یادداشتی این دیدار را یکی از بهترین تجربیات عمرش قلمداد کرد و گفته بود «آیت الله خامنه ای اولین فردی است که بعد از امام زمان (عج) که دوست داشتم او را ملاقات کنم.»

خانم امل طنانه امروز و در جریان برگزاری دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس میهمان این جشنواره خواهد بود و شعر خوانی و سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر 3743033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha