یک روزنامه آمریکایی بحران سوریه را موجب افزایش همکاری‌ های ایران و روسیه و نیز افزایش توان موشکی مسکو در شرق مدیترانه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، بحران کنونی سوریه موجب اتحاد بیشتر روسیه و ایران و نیز تقویت حضور موشکی مسکو خواهد شد.

وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد: با شدت گرفتن بحران در سوریه، مقامات روسیه از پنجشنبه گذشته حملات لفظی خود را افزایش داده‌اند تا جائیکه مسکو از افزایش همکاری با ایران و تقویت حضور نظامی خود در شرق دریای مدیترانه خبر می‌ دهد.

بر اساس این گزارش، ارتش روسیه اعلام کرده است که کشتی جدید نظامی مجهز به موشک‌های کروز در روزهای آینده به ناوگان دریایی این کشور در حاشیه سواحل سوریه خواهد پیوست؛ این در حالیست که تنها ناو هواپیمابر روسیه نیز قرار است قبل از پایان سال جاری میلادی به گروه نظامی ارتش روسیه مستقر در سوریه بپیوندد.

در ادامه گزارش مذکور به افزایش تماس های مسکو و تهران درخصوص بحران سوریه نیز اشاره شده و به دیدار «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه با همتای ایرانی خود هم اشاره شده است.

خبرگزاری اینترفکس گفته بود که «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه در این دیدار بر ازسرگیری فوری تلاش های هماهنگ بین المللی با هدف برگزاری مذاکرات میان گروه های مختلف سوری تأکید کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: ایران و روسیه از زمان آغاز درگیری ها از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه حمایت کرده اند. از سوی دگیر، آمریکا به مسکو درباره نقش این کشور در تهاجم به حلب هشدار داده است.

ارتش روسیه پیشتر با بیان این‌ که موشک های سامانه دفاع هوایی این کشور می‌تواند به هر تهاجمی پاسخ دهد اعلام کرد آمریکا بهتر است هرگونه عملیات نظامی به مواضع ارتش سوریه را مورد بازنگری خود قرار دهد.