رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف با اشاره به تاکید آیات قرآن و روایات به تدبردرقرآن و درک مفاهیم آن گفت: در صدد هستیم تا در خصوص توسعه مسابقات معارف قرآن برنامه ریزی و فعالیت هایی انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه در گفت وگو یی با اشاره به پشت سر گذاشتن روز اول مسابقات، اظهار داشت: گروه های مدیحه سرایی، همسرایی قرآن و دعا خوانی در دو سالن مجزا به رقابت با یکدیگر پرداختند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: در هر یک از رشته های مدیحه سرایی و همخوانی 5 گروه اول و در رشته دعاخوانی 5 نفر اول منتخب مسابقات هستند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امروز مسابقات معارف آغاز شد تصریح کرد: بسته تفسیری و معارفی این دوره از مسابقات همان چیزی است که بخش عمده آن در مسابقات معارف پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تاکید آیات قرآن و روایات در خصوص تدبر در قرآن و درک مفاهیم آن، خاطرنشان کرد: در صدد هستیم تا اقداماتی در خصوص توسعه مسابقات بخش معارفی انجام دهیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه در حال حاضر فقط یک رشته در بخش معارف وجود دارد، اظهار داشت: برای سال های آینده تنوعی را در این زمینه انجام خواهیم داد  و رشته های مختلفی را در بخش ترجمه، تفسیر موضوعی و تفسیر اجمالی ایجاد می شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در بخشی از رشته ها مسابقات بین المللی برگزار می شود، افزود: در رشته حفظ کل و قرائت، مسابقات بین المللی برگزار می شود و افرادی که به عنوان برگزیدگان این دوره از مسابقات انتخاب می شوند، در اردوی  آمادگی مسابقات بین المللی شرکت می کنند و بر اساس ارزیابی هایی که در آن اردو صورت می گیرد، نفرات انتخاب می شوند تا در  مسابقات بین المللی که در 15 کشور اسلامی برگزار می شود، شرکت کنند