۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱

مسابقات رشته معارف سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن آغاز شد

مسابقات رشته معارف سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن آغاز شد

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف با اشاره به تاکید آیات قرآن و روایات به تدبردرقرآن و درک مفاهیم آن گفت: در صدد هستیم تا در خصوص توسعه مسابقات معارف قرآن برنامه ریزی و فعالیت هایی انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه در گفت وگو یی با اشاره به پشت سر گذاشتن روز اول مسابقات، اظهار داشت: گروه های مدیحه سرایی، همسرایی قرآن و دعا خوانی در دو سالن مجزا به رقابت با یکدیگر پرداختند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: در هر یک از رشته های مدیحه سرایی و همخوانی 5 گروه اول و در رشته دعاخوانی 5 نفر اول منتخب مسابقات هستند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امروز مسابقات معارف آغاز شد تصریح کرد: بسته تفسیری و معارفی این دوره از مسابقات همان چیزی است که بخش عمده آن در مسابقات معارف پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تاکید آیات قرآن و روایات در خصوص تدبر در قرآن و درک مفاهیم آن، خاطرنشان کرد: در صدد هستیم تا اقداماتی در خصوص توسعه مسابقات بخش معارفی انجام دهیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه در حال حاضر فقط یک رشته در بخش معارف وجود دارد، اظهار داشت: برای سال های آینده تنوعی را در این زمینه انجام خواهیم داد  و رشته های مختلفی را در بخش ترجمه، تفسیر موضوعی و تفسیر اجمالی ایجاد می شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در بخشی از رشته ها مسابقات بین المللی برگزار می شود، افزود: در رشته حفظ کل و قرائت، مسابقات بین المللی برگزار می شود و افرادی که به عنوان برگزیدگان این دوره از مسابقات انتخاب می شوند، در اردوی  آمادگی مسابقات بین المللی شرکت می کنند و بر اساس ارزیابی هایی که در آن اردو صورت می گیرد، نفرات انتخاب می شوند تا در  مسابقات بین المللی که در 15 کشور اسلامی برگزار می شود، شرکت کنند

کد خبر 3798883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha