کرمانشاه- رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف۳ هزار ۷۵۰ پاکت توتون خارجی قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک نفر متهم در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا امیری" اظهارداشت: در پی کسب اخبار مبنی بر اینکه قاچاقچیان مقادیر زیادی کالای دخانی را از طریق معابر غیر مجاز استان کردستان وارد و در شهرستان کامیاران انبار کرده اند، تا در فرصت مناسب به سایر استان های کشور منتقل کنند؛ موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی ساعت و محل تردد محموله قاچاق شناسایی و گروهی از پرسنل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ورودی غربی شهر کرمانشاه اعزام شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان عنوان کرد: پس از رویت یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق، با استفاده از علائم هشدار دهنده دستور ایست صادر شد، اما راننده با سرعت سرسام آور به حرکت خود ادامه داد که در نهایت با انجام اقدامات پلیسی متهم به دام ماموران افتاد.

سرهنگ امیری خاطرنشان کرد : در بررسی دقیق ازخودرو تعداد سه هزار و ۷۵۰ پاکت توتون خارجی قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد.

چتر امنیتی پلیس بر زائران اربعین حسینی

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از تشدید  چتر امنیتی، در رابطه با تأمین نظم و امنیت مسیر تردد زائران اربعین حسینی و موکب های پذیرایی در شهرستان کرمانشاه  خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" افزود: همه تمهیدات لازم در خصوص تأمین امنیت زائران حرم اباعبدالله الحسین (ع) اندیشیده شده است.

وی توضیح داد: این اقدامات شامل افزایش گشت های محسوس و نامحسوس، بکارگیری نیروهای کمکی، کنترل ویژه مسیر تردد و موکب های موجود در شهرستان کرمانشاه با کار آزموده ترین نیروهای گشت فوریت های پلیسی هستند.

این مقام انتظامی افزود: امنیت به عنوان چتر سبزی است که به همت و مجاهدت مدافعان عرصه نظم و قانون بر سر همه بخش ها و آحاد مردم گسترانیده شده است.

سرهنگ شیرزادی تاکید کرد: اطمینان می دهیم با توکل به خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهبری حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در تحقق این اصل مهم، از هیچ گونه کوشش و عملی غافل و فروگزار نباشیم.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران حسینی، افتخاری بزرگ و ‌فرصتی مغتنم برای پلیس است گفت: پلیس باید با ایمان راسخ و حفظ همیشگی آمادگی خود در برقراری امنیت شهروندان حضوری مقتدرانه داشته باشد.

ایران بالاترین سطح امنیت را دارد

رئیس کانون بازنشستگان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح امنیت و آرامش قرار دارد.

سردار "مصطفی مکاوی پور" چهارشنبه در مراسم افتتاح ساختمان کانون بازنشستگان ناجا در استان کرمانشاه، اظهارداشت: کرمانشاه پیش از شروع دفاع مقدس مورد حجمه عناصر ضدانقلاب قرار گرفت و در دوران دفاع مقدس نیز در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

وی افزود: مردم کرمانشاه انسان هایی با شرف و دلیر هستند که در دفاع از انقلاب اسلامی تمام توان خود را به کار گرفتند.

رئیس کانون بازنشستگان ناجا گفت: متاسفانه این استان شهید پرور در توسعه کشور آن چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

سردار مکاوی پور ادامه داد: در کرمانشاه بیکاری به عنوان یک مشکل مطرح است، از این رو امیدواریم که مسوولان بتوانند هرچه زودتر این مشکل را برطرف کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان سالروز مبارزه با استکبار جهانی، گفت: امام (ره) برای نخستین بار صدای مبارزه با استکبار جهانی را سر داد و توانست انقلابی جهانی ایجاد کند.

رئیس کانون بازنشستگان ناجا عنوان کرد: امروز آمریکایی ها در سوریه از تروریست میانه رو و خوب حرف می زنند و به دنبال گسترش تروریسم هستند.

سردار مکاوی پور اظهارداشت: آمریکایی ها منافقین را جز تروریست های خوب قرار می دهند و در تمام دوره ها از آنان حمایت می کنند.

 وی از اربعین به عنوان نماد قدرت فرهنگی اسلام و مذهب شیعه نام برد و گفت: میلیون ها نفر در مراسم اربعین حسینی در کمال امنیت و آرامش در کشوری که درگیر ناامنی است، حضور پیدا می کنند.

رئیس کانون بازنشستگان ناجا گفت: فرهنگی که می تواند میلیون ها نفر را در امنیت کامل کنار هم جمع کند، بدون شک به ضرر استکبار جهانی است.  

سردار مکاوی پور بر اقتدار دفاعی ایران تاکید کرد و گفت: امروز ایران در بالاترین سطح امنیت و آرامش است و هیچ قدرتی جرات تهدید این سرزمین را ندارد.

وی با اشاره به اهمیت کار نیروی انتظامی اظهارداشت: پلیس پیشانی نظام جمهوری اسلامی است و کار خدمت به مردم را انجام می دهد.

رئیس کانون بازنشستگان ناجا با بیان اینکه در این کانون با رویکرد جهادی عمل می شود گفت: در انقلاب اسلامی بازنشستگان از جایگاهی ویژه برخوردار هستند و ما به دنبال رساندن بازنشستگان به جایگاه اصلی خود هستیم.

مکاوی عنوان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید از توان و تجربه بازنشستگان نیروهای مسلح استفاده کرد.

بهبود خدمات دهی به بازنشستگان نیروهای مسلح

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: وضعیت خدمات دهی به بازنشستگان نیروهای مسلح در این استان نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است.

سردار "منوچهر امان اللهی" چهارشنبه در مراسم افتتاح ساختمان کانون بازنشستگان ناجا در استان کرمانشاه، اظهارداشت: اقداماتی که در سال های گذشته برای بازنشستگان ناجا انجام شده مطلوب و قابل تقدیر است.

 وی افزود: تامین اعتبار و ساخت ساختمان برای کانون بازنشستگان ناجا در کرمانشاه یکی از اقدامات ارزشمند محسوب می شود، زیرا اجاره نشینی در شان بازنشستگان استان نیست.

 وی با بیان اینکه بازنشستگان ناجا عزیز و ارزشمند هستند و سابقه درخشانی در کارنامه خود دارند، عنوان کرد: می توانیم از تجربیات گرانقدر بازنشستگان استفاده کنیم؛ سرکشی به بازشستگان به نحوی آموزش برای ما است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: جمعیت قابل توجهی از بازنشستگان نیروهای مسلح در استان کرمانشاه حضور دارند که در سراسر ایران اسلامی خدمت کرده اند.

سردار امان اللهی تاکید کرد: برخی از بازنشستگان دارای مشکلاتی هستند که باید به آنها رسیدگی شود.  

 وی توضیح داد:  معضل بیکاری در استان کرمانشاه گریبان گیر بازنشستگان نیروهای مسلح نیز شده است و آنان برای اشتغال فرزندان خود با مشکل روبه رو هستند.

 فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: بازنشستگان نیروهای مسلح در دوره های مختلف جانشان را برای تامین امنیت کشور صرف کرده اند و امروز باید به جایگاه واقعی خود برسند.

  امان اللهی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با ساختمان ساخته شده برای کانون بازنشستگان ناجا استان کرمانشاه، گفت:  این ساختمان با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در زیر بنایی به وسعت ۷۰۰ متر ساخته شده است.

نیروی انتظامی بازوی توانمند دادگستری است

مدیر کل امور بانوان استانداری گفت: نیروی انتظامی به واسطه اقدامات بسیار مؤثر دوایر مددکاری و مشاوره معاونت اجتماعی در کاهش پرونده های قضائی، بازوی توانمند دادگستری است.

"شریفه حق شناس" به همراه هیئتی از کارشناسان استانداری و نیز فرمانداری شهرستان کرمانشاه و مسئول انجمن مددکاری استان از دوایر مددکاری و مشاوره کلانتری های ۲۵ دولت آباد، ۱۷ بعثت و ۱۸ سجادیه شهرستان بازدید کرد.

وی اظهار داشت: هدف از این بازدید شناسایی نقاط قوت و ضعف و مشکلات پیش روی مشاوران و مددکاران اجتماعی است و به عنوان یک نهاد سیاستگذار هماهنگی و تعامل لازم را در راستای رفع موانع و مشکلات موجود با سازمان های مرتبط از جمله بهزیستی و اورژانس اجتماعی ایجاد خواهیم کرد.

وی از اجرای فاز اول واگذاری بخشی از املاک استانداری به نهادهای مرتبط با آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: در فاز اول اجرای این طرح، هفت واحد سرای محله در شهرک های حاشیه نشین کرمانشاه به متولیان امر و در رأس آنها نیروی انتظامی واگذار می شود.

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمانشاه اظهار داشت: به حضور مشاوران در کلانتری های سطح شهر افتخار می کنیم و مصالحه قریب به ۸۰ درصد پرونده های قضائی در این دوایر از اثرگذاری و عملکرد بسیار خوب این مراکز حکایت دارد.

حق شناس ادامه  داد: از این پس نماینده نیروی انتظامی در حوزه مشاوره و مددکاری در تمامی جلسات حوزه بانوان استانداری حضور خواهد یافت تا با همکاری و تعامل بیشتر در راستای کمک به زنان بی سرپرست، بدسرپرست و معتاد اقدامات مطلوبی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: طی هماهنگی استانداری با صدا و سیمای مرکز استان و تهیه فیلم های مستند از دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی انتظامی، مردم را بیش از پیش با این مراکز تأثیرگذار آشنا خواهیم کرد تا شهروندان قبل از هرگونه اقدام قضائی، مشکلات خود را مرتفع سازند.

 مدیر کل امور بانوان استانداری کرمانشاه در پایان این بازدید از معاونت اجتماعی انتظامی استان، مشاوران و مددکاران کلانتری ها و فرماندهی انتظامی شهرستان کرمانشاه تقدیر و تشکر کرد.