۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸

همزمان با اربعین حسینی؛

اجتماع بزرگ عاشورائیان در کرمانشاه برپا می‌شود

اجتماع بزرگ عاشورائیان در کرمانشاه برپا می‌شود

کرمانشاه- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان همزمان با اربعین حسینی در کرمانشاه خبر داد.

عباس سروری در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان در کرمانشاه خبر داد و گفت: در ادامه کنگره عظیم اربعین حسینی، مردم غیور و ولایتمدار و رهروان راه حضرت سیدالشهدا(ع)، روز یکشنبه مصادف با اربعین حسینی در کرمانشاه، اجتماع بزرگ عاشورائیان را برپا خواهند کرد.

 وی افزود: در ادامه راه سید الشهدا و شرکت کنندگان در کنگره عظیم راهپیمایی جهانی اربعین انشاءلله مردم ولایتمدار و عاشورائیان کرمانشاه راس ساعت ۱۰ صبح از نقاط مختلف شهر به سمت سبزه میدان(مقابل مسجد جامع کرمانشاه) اجتماع بزرگ عزداری خواهند داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این اجتماع بزرگ هم هیئت های مذهبی و اقشار و طبقات مختلف مردم کرمانشاه حضور خواهند داشت.

برپایی نماز ظهر اربعین به امامت آیت‌الله علما

وی با بیان اینکه این اجتماع بزرگ از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود، از مردم ولایتمدار کرمانشاه دعوت کرد در این مراسم معنوی حضور داشته باشند و شکوه و عظمت خاصی را به این مراسم بدهند.

سروری زمان برگزاری این مراسم را راس ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۳۰ آبان  و محل آن را محوطه سبزه میدان(مقابل مسجد جامع کرمانشاه) اعلام کرد و گفت: در این مراسم ذاکران اهل بیت و مداحان نامی استان علاوه بر قرائت زیارت عاشورا، مرثیه سرایی و مداحی باشکوهی را ارائه خواهند داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری نماز ظهر اربعین نیز در پایان این اجتماع بزرگ، به امامت حضرت آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در محل مسجد جامع کرمانشاه خبر داد.

برگزاری عصر شعر زائران بهشت

وی از برگزاری مراسم دیگری طی روز شنبه ۲۹ آبان ماه خبر داد و گفت: در این روز نیز به مناسبت اربعین حسینی، مراسم شعر زائران بهشت به یاد حرکت بزرگ اربعین حسینی که مسلمانان از اقصی نقاط جهان و ایران به سمت کربلای معلا  در حال حرکت هستند، شاعران نامی استان از سوی حوزه هنری استان کرمانشاه مراسم عصر شعر «زائران بهشت» را برگزار خواهند کرد.

سروری، ضمن دعوت از علاقه مندان خاندان عصمت و طهارت برای حضور در این مراسم گفت: مراسم راس ساعت ۱۶ روز شنبه و در محل تالار مهر حوزه هنری استان کرمانشاه واقع در ابتدای خیابان خیام برگزار می شود.

میزبانی از زائران کربلا در موکب های استان کرمانشاه

وی با اشاره به مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی گفت: همانگونه که مردم عزیز استان کرمانشاه شاهد هستند، روزانه هزاران نفر از نقاط مختلف ایران اسلامی و کشورهای خارجی به سمت کربلا سفر خواهند کرد و در مسیر بدرقه مردم کرمانشاه که نامی از نام آوران و پهلوانان و مهمان نوازان تاریخ این مرز و بوم را دارند، قرارمی گیرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خواستار شرکت مردم شریف و عاشورایی استان کرمانشاه در پذیرایی از این زائران حسینی شد و گفت: انشاء لله مردم عزیز سهمی در این موضوع داشته باشند و نذورات خود را به موکب هایی که در مسیر تردد زوار اربعین حسینی است هدیه کنند و آنچه که شایسته کرمانشاهی است در طبق اخلاص گذاشته و میزبان زائران عزیز کربلای معلا باشیم.

کد خبر 3826144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha