کرمانشاه- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از یکطرفه شدن چند خیابان کرمانشاه به منظور تسهیل در تردد شهروندان کرمانشاهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، افشین لرزنگنه از یکطرفه شدن چند خیابان کرمانشاه به منظور تسهیل در تردد شهروندان کرمانشاهی خبر داد و افزود: درحال حاضر معبر میدان ۱۷ شهریور به سمت چاله چاله  و خیابان کوکب رشیدی و همچنین خیابان نصرت‌المالک  واقع در پشت مجتمع ارگ تاخیابان معلم شرقی یک طرفه شده‌ است.

لز زنگنه ادامه داد: این اقدام به دستور شهردار کرمانشاه و به منظور ایجاد فضایی مناسب، ایمن و قابل تردد آسان برای شهروندان صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه افزایش جمعیت شهری و افزایش تعداد خودروها باعث افزایش ترافیک شهری خواهد شد، تصریح کرد: این شرایط  معمولا مدیران شهری را مجبور به تعریض و توسعه معابر می‌کند و این در حالی است که توسعه و تعریض معابر به لحاظ اقتصادی و اجتماعی پیامدهایی دارد.

لرزنگنه معتقد است، توسعه معابر درون شهری سبب عرضه فضای بیشتر برای رانندگی می‌شود که این امر خود مشوق استفاده بیشتر از وسایل نقلیه و ایجاد دوباره ترافیک در معابر است.

وی با تاکید بر اینکه  تلاش ما بر این است تا حد ممکن از تعریض معابر و احداث معابر جدید کاسته شود، یادآوری کرد:  تعریض معابر مقطعی است و به علاوه هویت تاریخی شهر را نیز دستخوش تغییر می‌کند.

به گفته این مسئول، به منظور حل مشکلات ترافیکی، باید به ابزارهای مدیریتی ترافیک روی آورد که یکی از این ابزارها مدیریت و تنظیم جهت حرکت در معابر شهری است.