کرمانشاه- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از قطع بودن برق ۲۵۰ روستای استان در اثر بارش برف طی دو روز اخیر خبر داد و رفع مشکل را مستلزم بازگشایی مسیر دسترسی دانست.

علیمراد مرادی مجد در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت برق مناطق مختلف استان در پی بارش های اخیر و مشکلات احتمالی در این زمینه گفت: همانگونه که مستحضرید از روز گذشته تاکنون در پی بارش برف و کولاک، حدود ۵۰ درصد برق استان روز گذشته قطع شد.

وی افزود: همکاران ما تا آخرین ساعات شب گذشته که امکان فعالیت وجود داشت اقداماتی برای رفع این مشکلات انجام دادند و قسمت های عمده ای از شبکه را برگرداندند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، تنها قسمت هایی از شبکه –که عمدتا راه روستایی بود- و دسترسی به آنها وجود نداشت و هم اکنون نیز دسترسی به آنها ممکن نیست باقی مانده است.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکل نقاط مذکور در انتظار همکاری دستگاه هایی چون راه و شهرسازی هستیم که مسیر باز شود تا همکاران ما بتوانند مشکل مناطق فوق را نیز رفع کنند.

مرادی مجد گفت: هم اکنون حدود ۲۵۰ روستای استان برق ندارند که عمده آن مربوط به شهرستان های دالاهو، روانسر، ماهیدشت و بیلوار است.

وی در خصوص اینکه در صورت بازگشایی راه ها چه مدت زمانی طول می کشد تا شبکه برق مناطق فوق متصل شود؟ گفت: در صورت بازگشایی مسیرها، حداکثر سعی مان را خواهیم کرد که ۲۴ ساعته مشکل مناطق مذکور رفع شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تاکید کرد: این اقدام مستلزم شرایط مناسب از نظر مسیرهای مذکور و همچنین بارش ها است، که اگر بارش ادامه داشته باشد قطعا این روند طولانی تر شده و موانعی برای انجام کار پیش خواهد آمد.

وی خواستار کمک و مساعدت دستگاه های خدمات رسان چون راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن و... - که مجهز به دستگاه های سنگین برف روبی هستند- برای بازگشایی مسیرهای فوق شد تا در اسرع وقت مشکل برق مناطق ذکر شده نیز رفع شود.