رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که کشورش حضور کردها در مرزهای این کشور را نخواهد پذیرفت و در عین حال بر آمادگی آنکارا برای همکاری با مسکو برای مبارزه مشترک با داعش در سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان»رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که این کشور در صورت پیشنهاد روسیه در جهت همکاری برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه آماده می باشد.

رئیس جمهور ترکیه گفت؛ اگر از سوی روسیه پیشنهادی برای همکاری مشترک برای مبارزه با داعش در سوریه ارائه شود، این همکاری امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: در ماه مارس من برای دیدار از روسیه به این کشور سفر خواهم کرد و امکان گفتگو در این زمینه بوجود خواهد آمد.

همچنین به گزارش دیلی صباح وی در حال برگشت از پاکستان به خبرنگاران تاکید کرد که ترکیه حضور کردها در مرزهای خود را نخواهد پذیرفت و تاکید

کرد: هرگز اجازه نمی‌دهیم یک دولت تروریستی مستقل در مرزهای ما تشکیل شود. بعد از آزادسازی الباب از دست تروریست‌های داعش، هدف بعدی

ترکیه در سوریه، منبج است. این شهر به اعراب تعلق دارد و نیروهای دموکراتیک سوریه در رقه هم نباید حضور داشته باشد.

گفتنی است، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز امروز اعلام کرد در صورت عقب ننشستن گروه های «پ ی د» و «پ ک ک» از شهر منیج در شمال سوریه ارتش ترکیه آنها را هدف قرار خواهد داد.

وی گفت بارها از آمریکا خواسته ایم که از این گروها بخواهد تا منبیج را ترک کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: مبارزه ما با «پ ی د» یا گروه های تروریستی دیگر نباید باعث رو در رویی ما و آمریکا شود. ما آرزو نداریم که یکی ازمتحدان مان در کنار گروه های تروریستی قرار گیرند.