۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۹

رجب طیب اردوغان:

تسلیح کُردها توسط آمریکا، خلاف روابط راهبردی است

تسلیح کُردها توسط آمریکا، خلاف روابط راهبردی است

اردوغان با بیان اینکه تسلیح کُردها در شمال سوریه بر خلاف روابط راهبردی میان آنکارا و واشنگتن است، تاکید کرد: هرگونه دخالت آمریکا در این خصوص باید از طریق ناتو و کمک به ترکیه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی تُرک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز جمعه و پیش از سفر به چین با شرکت در یک نشست مطبوعاتی بار دیگر از برنامه آمریکا در راستای تسلیح نیروهای کُرد در شمال سوریه انتقاد و اعلام کرد که این تصمیم واشنگتن بر خلاف روابط راهبردی میان دو کشور است.

رئیس جمهوری ترکیه در نشست مطبوعاتی مذکور بدون اشاره به کمک های این کشور به تروریست ها برای مبارزه علیه حکومت قانونی دمشق اعلام کرد: هیچ تهدیدی علیه روسیه و آمریکا در مناطق مرزی ترکیه و سوریه وجود ندارد؛ تهدید در این مناطق تنها برای ما است.

وی ادامه داد: تنها تهدیدی که در این منطقه وجود دارد، علیه ترکیه است؛ لذا هرگونه دخالت آمریکا در این خصوص باید از طریق ناتو و کمک به ترکیه انجام شود، چرا که ما عضو ناتو هستیم.

رجب طیب اردوغان در ادامه تأکید کرد: سیاست های آمریکا و ترامپ در منطقه در حال گذار به مرحله جدیدی است و امیدواریم که سیاست های آمریکا با ما هماهنگ باشد.

رئیس جمهوری ترکیه در اشاره به تصمیم و اقدام آمریکا برای تسلیح کردها در شمال سوریه گفت: مدارکی در اختیار داریم که نشان می دهد سلاح های مذکور از طریق یگان‌ های مدافع خلق (YPG) برای «پ ک ک» ارسال می شود. این مدارک پیشتر برای طرف آمریکایی ارسال و آنها نیز این موضوع را قبول کردند.

اردوغان خاطرنشان کرد: به زودی خودم در ملاقات با ترامپ مدارک مذکور را به وی ارائه خواهم داد و امیدوارم این امر به مثابه نقطه پایانی بر حمایت های واشنگتن از کُردها به شمار آید.

کد خبر 3976596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha