رابرت جیمز والر خالق رمان «پل‌های مدیسون کانتی» در ۷۷ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رابرت جیمز والر نویسنده آمریکایی رمان پرفروش «پل‌های مدیسون کانتی» که این کتاب را سال ۱۹۹۲ به بازار فرستاده بود فوت شد.

وی که علاوه بر نویسندگی به عنوان موسیقی‌دان و عکاس نیز شناخته می‌شد، دیروز جمعه پس از مقابله با بیماری سرطان در خانه‌اش در تگزاس درگذشت.

والر که از دانشگاه ایندیانا با مدرک دکتری فارغ التحصیل شده بود و از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۱ در رشته‌های مدیریت و اقتصاد تدریس می‌کرد، پس از ترک دانشگاه در حالی که با یکی از دوستانش در می‌سی‌سی پی مشغول فیلمبرداری بود تصمیم به نوشتن این رمان گرفت و با موفقیت آن میلیونر شد.

وی «پل‌های مدیسون کانتی» را در ۱۱ روز نوشت و در آن به روایت زنی خانه‌دار پرداخت که بر اثر آشنایی با عکاس مجله‌ نشنال جیوگرافیک مجبور می شود تا مهمترین تصمیم زندگی‌اش را بگیرد.

پس ازانتشار این رمان که بلافاصله در پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت، کلینت ایستوود نیز در سال ۱۹۹۵ فیلمی اقتباسی از آن با بازی مریل استریپ و خودش را در دو نقش اصلی ساخت.

در حالی که این کتاب را منتقدان ادبی کلیشه‌ای خواندند، اما مخاطبان از آن استقبال کردند و اپرا وینفری که یک کلوپ معرفی کتاب دارد، از آن به عنوان هدیه‌ای برای آمریکا یاد کرد.

از این کتاب بیش از ۱۲ میلیون نسخه در کشورهای مختلف منتشر و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های قرن بیستم شناخته شده است.

«پل‌های مدیسون کانتی» در ایران نیز با چند ترجمه متفاوت منتشر شده است.