کرمانشاه- عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه میزان جنگل‌های استان را ۵۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه ۳۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان تخریب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی زمانی عصر امروز دوشنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد،   به وجود ۳۶ سمن زیست محیطی در استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: این استان از بهترین و با استعدادترین استان‌های کشور برای پیشرفت و توسعه است.

وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه محیط مناسبی برای زیستن ندارند اظهار داشت: بحران آب در استان کاملا برجسته و مشهود است.

نماینده جامعه سمن های زیست محیطی و جامعه حمایت از عناصر طبیعی و محیط زیستی کرمانشاه در ادامه گفت: در خصوص مدیریت تخصیص آب از سامانه گرمسیری به استان کرمانشاه نگرانی عمده ای داریم.

وی با تاکید بر اینکه وجود مرکز تحقیقاتی در زمینه شناسایی کانونهای آلودگی در استان ضروری است، بیان داشت: ۷۰ درصد از ریزگردها منشأ خارجی دارد و فقط ۳۰ درصد آن منشاء داخلی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی تصریح کرد: در استان کرمانشاه جای پژوهشکده زیست محیطی جهت مطالعات بیشتر واقعا خالی است.

زمانی در بخش دیگری از سخنانش  اذعان داشت: تالاب هشیلان یک موهبت الهی است اما سطح مناطق حفاظت از این مناطق بسیار پایین است.

وی در پایان از تخریب سالانه ۳۰ هزار هکتار جنگل های استان خبر داد و تصریح کرد: این در حالیست که سطح جنگل های زاگرس ۵۰۰ هزار هکتار است.