طبق معمول هر سال با نزدیک شدن به ماه اکتبر، بازار گرم نوبل رونق خاصی به مباحث ادبی می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت نوبل، در حالی که زمان اهدای جوایز نوبل در رشته‌های مختلف تعیین شده، هنوز روشن نیست که برنده نوبل ادبیات چه زمانی معرفی می‌شود.

در حالی که نوبل فیزیک، شیمی، فیزیولوژی یا پزشکی، نوبل صلح و نوبل اقتصادی از سوم تا ۱۰ اکتبر برندگانشان را خواهند شناخت، زمان اعلام نام برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۷ هنوز تعیین نشده است.

آکادمی نوبل در سایت خود نوشته است زمان معرفی نام برنده ادبی امسال به زودی اعلام می‌شود.

در حالی که روز اعلام نام برنده نوبل ادبیات پنج‌شنبه است، باید پنج شنبه ۵ اکتبر(۱۳ مهر)  یا پنج شنبه ۱۲ اکتبر(۲۰ مهر) روز اهدای این جایزه باشد.  

اهدای جایزه نوبل سال پیش به باب دیلن ترانه سرای آمریکایی موجی از انتقادها را به همراه داشت و این موجب شده است تا امسال بار دیگر این انتقادها یادآوری شده و تکرار شود. همین امر موجب شده تا این پیش بینی از همین حالا مطرح شود که آکادمی نوبل امسال یکی از چهره‌های شاخص ادبیات را به عنوان برنده خود معرفی می‌کند که می‌تواند چهره‌ای چون مارگارت آتوود باشد.

در عین حال گفته می‌شود معمولا وقتی در اولین پنج‌شنبه سال اسم برنده نوبل اعلام می‌شود، سالی است که شکی در نام انتخاب شده وجود ندارد، کما این که در سال ۲۰۱۱ آکادمی سوئد در تاریخ ۶ اکتبر توماس ترنسترومر شاعر سوئدی را به عنوان برنده آن سال معرفی کرد. اما وقتی دومین پنج شنبه انتخاب می‌شود، زمانی است که بین اعضای آکادمی اختلاف آرا وجود دارد.

امسال هنوز تاکنون اخباری از این اختلاف آرا به بیرون درز نکرده است.