جدیدترین رمان ماریو بارگاس یوسا به زودی به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ناسیونال، جدیدترین رمان نویسنده نامدار پرویی که سال پیش با عنوان «پنج گوشه» (Cinco esquinas) منتشر  شد، در ماه‌های آغازین سال ۲۰۱۸ به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر می‌شود.

ماریو بارگاس یوسا این رمان را سال ۲۰۱۶ به زبان اسپانیایی و از سوی انتشارات آلفاگوآرا منتشر کرد.

«پنج گوشه» داستان یک جهان در معرض خطر بدبینی، جاه طلبی، مشکلات اخلاقی، بدبختی و خشونت را روایت می‌کند و نویسنده برای این مشکلات راه‌حل‌هایی نیز ارایه می‌دهد.

این کتاب که در نقد دولت آلبرتو فوجیموری نوشته شده‌است، پرو دهه ۱۹۹۰ را تصویر می‌کند و در آن زندگی مردمی از محیط‌های اجتماعی مختلف را که از ترور و ترس ایجاد شده توسط گروه تروریستی «راه درخشان» و روزنامه‌نگاری زرد متاثر هستند و نیز فسادی را که در زمان دولت آلبرتو فوجی‌موری بر کشور حاکم بود، روایت کرده است.

این کتاب که قرار است به انگلیسی به نام «همسایگی» منتشر شود، درباره همسایه لیما در منطقه باریوس آلتوس است؛ منطقه‌ای شناخته شده که در آن سفرایی از استرالیا، بلژیک، ژاپن، فرانسه و آمریکا ساکن بودند.

این کتاب مارس ۲۰۱۶ در اسپانیا، کشورهای آمریکای لاتین و آمریکا به زبان اسپانیایی منتشر شد.  

ماریو بارگاس یوسا متولد ۲۸ مارس ۱۹۳۶، داستان‌نویس، مقاله‌نویس، سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار پرویی است. یوسا یکی از مهمترین رمان‌نویسان و مقاله‌نویسان معاصر آمریکای جنوبی و از معتبرترین نویسندگان نسل خود است.

یوسا برای «تشریح ساختارهای قدرت و تصاویر شفاف از مقاومت و طغیان و شکست فردی» در آثارش، سال ۲۰۱۰ به عنوان برنده نوبل ادبی انتخاب شد.

«گفت‌وگو در کاتدرال»، «جنگ آخرالزمان»، «مرگ در آند» و «سور بز» شماری از آثار مهم وی هستند که به فارسی نیز ترجمه و منتشر شده‌اند.