اصفهان – مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: اجتماع عظیم اربعین حسینی اصفهان در میدان امام علی (ع) از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه با تلاوت قرآن کریم آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اجتماع عظیم اربعین حسینی در اصفهان در میدان امام علی (ع) از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه با تلاوت قرآن کریم آغازمی‌شود و در ادامه تلاوت زیارت اربعین و مداحی مداحان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سخنران این مراسم حجت‌الاسلام محمودی امام جمعه ملک‌شهر است، افزود: نماز جماعت ظهر و عصر همزمان با اذان ظهر برپا می‌شود و سپس از عزاداران حسینی پذیرایی خواهد شد.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی اصفهان بیان داشت: در این روز قافله‌های عزاداری اجازه حرکت در شهر را ندارند چراکه پیاده روی نجف تا کربلا باید قله عزاداری‌های این روز عظیم باشد.

پیاده‌روی نجف تا کربلا قله زیارتی امام حسین (ع) در روز اربعین است

وی ادامه داد: همزمان با سرتاسر کشور در سوگ چهلمین روز شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع) در برخی مساجد و محلات اصفهان نیز مراسم روضه خوانی برقرار می‌شود اما برگزاری پیاده‌روی دارای مجوز نخواهد بود.

حجت‌الاسلام بابایی با انتقاد از برپایی برخی مراسم‌های پیاده‌روی حرم تا حرم ابراز داشت: زیارت و پیاده‌روی اربعین حسینی تنها برای امام حسین (ع) بیان شده است و برای هیچ‌یک از امامان و امامزادگان چنین تاکیدی در روایات نداریم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پیاده روی اربعین حسینی جزو مناسک دینی محسوب می‌شود هیچ نوع جایگزینی ندارد و بر این اساس برگزاری پیاده‌روی از حرم تا حرم که در  برخی مکان ها رواج یافته به هیچ عنوان صحیح نیست بلکه عزاداران با حضور در عزاداری ها و اجتماعات روز اربعین می‌توانند از ثواب زیارت امام حسین (ع) در این روز بهره‌مند شوند.