۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹

به همت مرکز اسلامی امام علی(ع)سوئد انجام می شود؛

برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در شمال استکهلم

برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در شمال استکهلم

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی شیعیان مقیم سوئد و منطقه اسکاندیناوی در مرکز اسلامی امام علی(ع) عزاداری کرده و در روز اربعین راهپیمایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان و الگوی راستین آزادگی و احیای دین حضرت امام حسین (ع)، اهل بیت پاک و یاران باوفایش مسلمانان و شیعیان مقیم سوئد و منطقه اسکاندیناوی به عزاداری خواهند پرداخت.

به همین مناسبت و به منظور بزرگداشت فرهنگ جاودانه ایثار و شهادت، مرکز اسلامی امام علی (ع) برنامه‌های ویژه خود در این ایام حزن و اندوه را اعلام کرد.

مجلس سوگواری اربعین حسینی از روز شنبه ۲۵ سپتامبر در مصلای مرکز به مدت ۳ شب تا روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱ هر شب از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ آغاز می‌شود. برنامه‌ها شامل تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت اربعین، اقامه نماز جماعت، سخنرانی، عزاداری و مرثیه سرایی و در نهایت پذیرایی شام خواهد بود.

حجت الاسلام علی شمالی به بیان سخنانی در خصوص اهمیت اربعین امام حسین پرداخته و مداح مراسم، مجید شهریاری به ذکر و مدیحه سرایی می‌پردازد.

همچنین در آستانه اربعین و با همت تعدادی از جوانان شهر، پیاده روی اربعین حسینی در شمال استکهلم روز یکشنبه ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

پیاده روی از ساعت ۱۳:۱۵ از خیابان Mellanbyplan واقع در منطقه رینکبی آغاز شده و ساعت ۱۳:۴۵ با عبور از محوطه Spånga IP در منطقه تنستا به طرف مرکز اسلامی امام علی (ع) در منطقه Jakobsberg ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5309811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha