یادواره شهدای قرآنی که اعم از شهدای قاری، حافظ، معلم و فعال قرآنی است با حضور ۳۲۰ خانواده شهید قرآنی، مدافع حرم و جمعی از اساتید و فعالان قرآنی ۸ دی ماه برگزار خواهد شد.

رحیم قربانی رییس سازمان قرآن وعترت بسیج تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پنجمین یادواره سوره های سرخ در راستای گرامی داشت یاد و خاطره شهدای قرآنی ۸ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا در فرهنگسرای  بهمن برگزار می شود.

وی ادامه داد: این یادواره شهدای قرآنی که اعم از شهدای قاری، حافظ، معلم و فعال قرآنی است با حضور ۳۲۰ خانواده شهید  قرآنی و مدافع حرم و جمعی از اساتید و فعالان قرآنی ۸ دی ماه برگزار خواهد شد.

قربانی با تاکید براینکه این همایش با  شعار شهدای قرآنی پرچمداران بصیرت برپا خواهد شد افزود: این همایش با  شعار شهدای قرآنی پرچمداران بصیرت و با  محوریت شهدای قرآنی در آوا و نوا خواهد بود.

دبیر همایش سوره های سرخ با اشاره به حضور ۲۵۰ اثرآوا و نوایی به دبیرخانه این همایش اضافه کرد: از چند ماه پیش فراخوان جشنواره سوره های سرخ در آوا و نوا در فضای مجازی داده شده بود که بیش از ۲۵۰ اثر از گروه های هم خوانی و خوانندگان با موضوع شهدای قرآنی ایثار و شهادت ارسال و برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

 وی  با دعوت از همه عاشقان قرآن و عترت در این مراسم ابراز کرد: این برنامه با همکاری و مشارکت  نهاد ها و سازمان های مختلف قرآنی توسط سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسول الله (ص) تهران برگزار خواهد شد.

قربانی در پایان گفت: هرسال  رویکرد و محوری در همایش سوره های سرخ قرار میگیرد که سال اول به شکل عمومی در برج میلاد برگزار شد.درسال دوم به نام هر شهید قرآنی گروه چهل نفره تشکیل و یک دوره ختم قرآن برای شهدای قرآنی داشته و سال سوم با محوریت شهدای قرآنی در قاب هنر و برپایی نمایشگاهی از آثار هنری خط، نقاشی؛ سفال ، سرامیک فیلم، و سال چهارم با محوریت شهدای قرآنی مدافع حرم  و امسال با محوریت   آوا و نوا کلیه گروه های همخوانی و خوانندگان اسثار و مقاومت و شهادت آثاری داشتند که با ارسال به دبیرخانه و داوری برگزیدگان در این مراسم تجلیل شده و به اجرای برنامه خواهند پرداخت.