وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با هیات امنای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بر اهمیت نقش بازی‌های رایانه‌ای در اقتصاد فرهنگ و هنر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست ضمن بیان این مطلب گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نهاد حاکمیتی در این حوزه محسوب می‌شود و باید در تعامل با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و... برای صنعت، فرهنگ، تولید و مصرف آن هم‌افزایی ایجاد شود.

وی افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به کمک هیات امنای آن باید در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ سازی و فرهنگ پذیری در این زمینه تلاش کند و برای این کار باید به بازخوانی بپردازیم  به این معنا که ما چه تصویری از این بنیاد داریم؟ ساختار آن چگونه است؟ ساختار بنیاد نباید فربه شود. با این نگاه می‌توان اتفاقات پیش رو را پیش‌بینی کرد و بدانیم چه اتفاقی در این زمینه باید بیفتد و چه اتفاقی نباید بیفتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: همچنین لازم است خلاء‌های سیاستگذاری‌ها را پیدا کرده و در جهت رفع آن‌ها اهتمام داشت و پیش نویسی برای آن ها تهیه کرد تا در آینده به عنوان نقشه راه از آن بهره بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حمایت‌ها در این حوزه تاکید کرد و گفت: حمایت از بازی‌های رایانه‌ای برای حضور در بازار مهم است.

صالحی افزود: توجه به حوزه‌های آموزشی، بهبود فضای کسب و کار، پشتیبانی های زیر ساختی و برآورد از شیوه های حمایتی نیز از ضروریات در حوزه بازی های رایانه ای است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه برخی کمک‌ها و حمایت‌ها در حوزه بازی های رایانه‌ای نیاز به تقویت بیشتری دارد، ادامه داد: بخش نظارتی نیز یکی دیگر از وظایف بنیاد بازی‌های رایانه‌ای است و توجه به آن ضروری است. صیانت از بازار این حوزه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و این بنیاد در این زمینه لازم است دقت کافی داشته باشد.

وی توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را ضروری دانست و گفت: هیات امنای این بنیاد باید با این ملاحظه که فضا تبدیل به رانت‌های گلخانه‌ای نشود تدابیری برای چگونگی کمک‌ها و حمایت‌های لازم در این حوزه داشته باشد.

در این نشست کریمی قدوسی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گزارشی از عملکرد این بنیاد در بخش‌های مختلف حمایتی و صیانتی، برگزاری نمایشگاه‌ها و ... ارائه داد.