بوشهر - رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: کنگره شهدا در استان‌های بوشهر، ایلام، اردبیل، کردستان و اصفهان سال آینده با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد حق‌طلب ظهر یکشنبه در نشست ستاد کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر اظهار داشت: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی تقویت وحدت را از مزایای برگزاری کنگره‌های شهدا عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری کنگره‌های شهدا نقش مهمی در حل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی دارد و همکاری و وحدت را تقویت می‌کند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کنگره شهدا در استان‌های بوشهر، ایلام، اردبیل، کردستان و اصفهان سال آینده با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدا در استان بوشهر اضافه کرد:‌ امیدواریم با برگزاری کنگره شهدای استان بوشهر به برکت خون شهدا و با اخلاص مسئولان، خیر و برکت نثار استان شود.

حق‌طلب با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار حماسه شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و خودگذشتگی، بیان کرد: از اهداف برگزاری یادواره شهدای استان بوشهر می‌توان به انتقال فرهنگ حماسه و ایثار،  سازندگی و خودباوری اشاره کرد.

وی برگزاری کنگره شهدا در هر استان را از مهمترین اتفاقات در استان‌ها دانست و افزود: طی هشت سال گذشته ۲۵ کنگره شهدا به صورت ملی و استانی برگزار شده است که در دیگر استان‌ها نیز تا سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: شهدای دوران دفاع مقدس عظمت جاودانه خلق کردند که پس از آن، شهدای مدافع حرم که هزاران کیلومتر دورتر از مرزها با کفار در ستیز هستند حماسه ماندگار می‌آفرینند.