کانادا به زودی با افتتاح نخستین ورزشگاه برای بازی‌های کامپیوتری، میزبان خاص علاقه‌مندان گیمینگ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، شهر ریچموند واقع در منطقه بریتیش کلمبیای کانادا به زودی و در اوایل سال ۲۰۱۹ قرار است نخستین استادیوم خلق شده برای ورزش‌های الکترونیکی خود را افتتاح کند.

ساختمان «استادیوم گیمینگ» نخستین خانه این شهر و نیز کانادا، برای رخدادهای ورزش‌های الکترونیکی خواهد بود و مسئولیت میزبانی تمامی تورنمنت‌ها، رخدادهای بزرگ و مجموعه‌ای گوناگون از تمام اتفاق‌های دنیای ورزش‌های الکترونیک را بر عهده خواهد داشت.

این ورزشگاه بزرگ برای ۲۵۰ تماشاچی صندلی جداگانه دارد و این به غیر از ۴۰ جایگاه مخصوص بازی‌های رایانه‌ای، یک محدوده گیمینگ مخصوص که به تمام بازیکنان خوش آمد می‌گوید، یک مرکز پخش با آپشن‌های فراوان و مرکز غذا و تنقلات استادیوم است.

روی هم رفته، استادیوم گیمینگ شامل تمام امکاناتی خواهد بود که در تمامی ساختمان‌های با موضوع ورزش دیده می‌شود و این نشان می‌دهد که گیمینگ چقدر محبوب و پرطرفدار شده است.

گفته شده این کمپلکس یا ساختمان چندمنظوره غول آسا دارد ساخته می‌شود تا بتواند جایی برای تمامی هواداران گیمینگ با سنین مختلف و درجه‌های استعداد و مهارت مختلف فراهم کند تا به تماشای رخدادهای ورزش الکترونیک بپردازند و در آن‌ها شرکت کنند.

در عین حال، شرکت کنندگان می‌توانند از لیگ‌های مختلف که «برای تمامی درجه های مهارتی» طراحی شده اند بهره ببرند. علاه بر این، هر کسی که بخواهد مهارت‌هایش را بالاتر ببرد هم می‌تواند از امکانات مربی‌گری فراهم شده در این استادیوم استفاده کند.

کمپانی مای اسپورتس ونچرز که از ساخت این استادیوم حمایت می‌کند، در حال حاضر برآورد کرده که استادیوم تا اوایل ۲۰۱۹ افتتاح بزرگ خود را تجربه خواهد کرد. دن سیباک مدیر عامل کمپانی در بیانیه‌ای گفت: «ما سورپرایزهای بسیاری برای همه داریم و هیجان زده هستیم که تا زمان افتتاحیه اخبار جدیدی در اختیار هواداران قرار دهیم».