گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در محرم و صفر امسال بیش از یک میلیارد تومان از محل موقوفات به ۴۰۰ هیئت مذهبی کمک رسانی شد.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در محرم و صفر امسال بیش از یک میلیارد تومان از محل موقوفات به ۴۰۰ هیئت مذهبی گلستان کمک رسانی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه بسیاری از برنامه ها به برکت موقوفات در حال انجام است، گفت: تفاهم نامه ای با بنیاد برکت انعقاد شد که با انجام این کار برای نخستین بار در کشور بیش از هزار و ۴۰۰ نفر از خادم مساجد و امامزادگان و چهار هزار نفر از هیئت امنای اماکن مذهبی استان در کشور تحت پوشش بیمه تکمیلی و درمانی قرا می گیرند.

اعزام بیش از ۵۰۰ مبلغ جهت پاسخگویی به مسائل شرعی در گلستان

سلیمانی فرد افزود: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵۰۰ مبلغ مذهبی جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، اخلاقی و خیمه های معرفت به نقاط مختلف استان اعزام شدند.

وی یادآور شد: طرحی با عنوان شوق خدمت در دستور کار اوقاف و امور خیریه استان گلستان قرار گرفته که با حضور در مساجد به سوائلات مردم پاسخگو خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان گفت: طبق آمارهای اعلام شده از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۲۰ برنامه فرهنگی در استان اجرایی شد.