تفاهم‏نامه همکاری توسعه کسب ‏و کار داده ‏های زیستی میان ستاد توسعه زیست‏ فناوری معاونت علمی، مرکز همکاری‏ های تحول و پیشرفت و مرکز راهبردی فناوری‏ های همگرای معاونت علمی منعقد شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هدف از امضای این تفاهم‏نامه ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در حمایت از کسب‏ وکارهای داده‏ های زیستی، هدفمندکردن این حمایت‏ ها و جلوگیری از موازی‏ کاری در این حوزه است.

بر اساس این تفاهم‏نامه مقرر شد همه کسب‏ وکارهای این حوزه بر اساس شیوه ‏نامه پیوست این تفاهم‏نامه مورد حمایت قرار گیرند و کمیته ‏ای متشکل از نمایندگان سه طرف، ارزیابی و نظارت بر طرح‏ها را عهده دار شود. همچنین همه حمایت‏ های مالی این تفاهم‏نامه از طرف یک نهاد مالی (یکی از صندوق‏های حوزه علم و فناوری) انجام می شود و این نهاد مالی بر روند اجرای پرژوها نیز نظارت دارد. همچنین دبیرخانه این تفاهم‏نامه نیز در مرکز راهبردی فناوری‏های همگرا معاونت علمی تشکیل می شود.

این تفاهم نامه با حضور مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‏ فناوری، رضایی معاون امور زیستی مرکز همکاری‏های تحول و پیشرفت و علی محمد سلطانی رئیس مرکز راهبردی فناوری‏های همگرا معاونت علمی منعقد شد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در این نشست با اشاره به اهداف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، تاکید کرد: در آینده با گسترش فناوری های نوین؛ مسیرهای درمانی، دارویی، بهداشتی، آموزشی و پژوهشی با تغییرات اساسی و باورنکردنی همراه خواهد بود و کلیه دانشنمدان و محققین شاهد حضور فناوری های بسیار پیشرفته و ابزار های بسیار کارآمد در دستیابی به اهداف خود در حوزه علم و فناوری خواهند بود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید برهمگرا شدن IT با زیست فناوری، افزود: آنچه باید بدان عمل کرد حرکت سریع در راستای به کارگیری IT در خدمت سلامت است.