دو کتاب «هنر انسان‌شدن» و «دروغ‌گویی» توسط نشر نو با چاپ‌های ششم و سوم وارد بازار نشر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر نو به‌تازگی تعدادی از عناوین جدید و قدیم خود را تجدیدچاپ کرده و با نسخه‌های جدید راهی بازار نشر کرده است.

یکی از این کتاب‌ها، «فلسفه تنهایی» نوشته لارس اسوندسن است که یک ماه پیش با ترجمه خشایار دیهیمی منتشر شد و حالا به چاپ دوم رسیده است. این ناشر پیش از این ترجمه کتاب دیگر این نویسنده نروژی را با عنوان «فلسفه ملال» و ترجمه افشین خاکباز چاپ کرده است. نسخه اصلی «فلسفه تنهایی» در سال ۲۰۱۷ چاپ شده است.

اسوندسن معتقد است یک‌گونه دوگانگی یا تضاد درون وجود ما هست که ما را، هم به‌سمت دیگران می‌کشاند چون نیازمندشان هستیم و هم ما را پس می‌راند چون نیازمند حفظ فاصله از دیگران هستیم و می‌خواهیم به حال خودمان باشیم. امانوئل کانت فیلسوف شهیر آلمانی این نکته را با تعبیر «معاشرت‌طلبی غیراجتماعی»‌ توضیح داده است.

کتاب «فلسفه تنهایی» ۸ فصل دارد که به ترتیب‌ عبارت‌اند از: جوهر تنهایی، احساس تنهایی، چه‌کسانی احساس تنهایی می‌کنند؟، تنهایی و اعتماد، تنهایی دوستی و عشق، فردگرایی و تنهایی، خلوت‌گزینی، احساسِ تنهایی و مسئولیت.

چاپ دوم این کتاب با ۲۴۰ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

«دروغ‌گویی» (انتخاب اخلاقی در زندگی اجتماعی و فردی) نوشته سیسلا باک با ترجمه احد علیقلیان دیگر کتابی است که نشر نو تجدیدچاپ کرده است. چاپ اول این کتاب سال ۹۴ به بازار عرضه شد.

انتخاب دوپهلو حرف‌زدن، دروغ‌گفتن، سکوت کردن یا گفتن حقیقت در گاهی موقعیت‌ها کار سختی است. چون دورویی ممکن است شکل‌ها، مراتب، هدف‌ها، و نتایج بسیار متفاوتی داشته باشد. همچنین به این دلیل دشوار است که می‌دانیم مسئله حقیقت و دروغ‌گویی ناگزیر بر هر چه در خانواده، جامعه و روابط کاری گفته می‌شود یا ناگفته می‌ماند، سایه می‌افکند. از همه دشوارتر مرزبندی میان این‌هاست و یک خط‌مشی ثابت در این باره دور از دسترس به‌نظر می‌رسد.

سیسلا باک در کتاب «دروغ‌گویی» درباره این موقعیت و انتخاب راهکار درست در صورت مواجهه با آن نوشته است.

چاپ سوم این کتاب با ۴۹۴ صفحه و قیمت ۶۰ هزار تومان به بازار نشر آمده است.

کتاب دیگری که نشر نو به تازگی تجدیدچاپ کرده، «از دل تو تا دل من» شامل دوازده گام برای زندگی مهربانانه نوشته کارن آرمسترانگ با ترجمه مرضیه سلیمانی است.  چاپ اول ترجمه این کتاب اسفند ۹۵ عرضه شد و حالا به چاپ چهارم رسیده است.

کارن آرمسترانگ، دین پژوه، مورخ دین و نویسنده آثار متعددی در حوزه مذهب و معنویت است. از جمله کتاب‌های او می‌توان به «پرونده‌ای برای خدا»، «تاریخ خداباوری»، «پیکار برای خداوند»، «جنگ مقدس»، «اسلام و بودا» و «استحاله بزرگ» اشاره کرد. آرمسترانگ یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دین پژوهی و معنویت معاصر است. کتاب «از دل تو تا دل من» آخرین اثر اوست که حول محور چنین موضوعاتی بنا شده است. این کتاب در پی پاسخ سوالاتی از جمله این پرسش است که: آیا شفقت از این توانایی برخوردار است که برای مشکلات پیچیده و به ظاهر حل ناشدنی زمانه ما راه حلی پیدا کند؟

این متفکر در معرفی کتاب «از دل تو تا دل من» نوشته است: من نسخه اول این دوازده گام را به صورت ووک ارائه داده‌ام که ترکیبی است از ویدئو و کتاب و باید با استفاده از کامپیوتر مطالعه شود. اما نسخه چاپی به کلی متفاوت است. در این جا قادر خواهم بود که موضوعات مربوطه را مفصل تر و عمیق تر توضیح دهم.

این کتاب ۱۲ فصل دارد که هر فصل در واقع یک گام تا زندگی مهربانانه هستند. این گام‌ها به ترتیب عبارتند از: درباره شفقت بیاموزیم، به جهان پیرامون خویش بنگرید، با خودتان مشفق باشید، همدلی، مراقبه، عمل، دانسته‌های ما چه اندک است، چگونه با دیگری سخن بگوییم؟، نگرانی برای همگان، دانش، بازشناسی، دشمن خود را دوست بدارید

چاپ چهارم این کتاب با ۲۲۴ صفحه و قیمت ۲۴ هزار تومان عرضه شده است.

دیگر عنوانی که نشر نو به تازگی تجدیدچاپ کرده، کتاب نسبتا قدیمی «هنر انسان‌شدن» (روان‌درمانی از دیدگاه یک درمانگر) است. این کتاب نوشته کارل راجرز است و در سال ۷۶ با ترجمه مهین میلانی منتشر شد. حالا هم نسخه‌های چاپ ششمش توسط این ناشر عرضه شده‌اند.

نویسنده این کتاب یک روان‌شناس یا به عبارتی یک روان‌درمانگر است که در این اثر، مطالبی را مطرح کرده که هم برای مردم عادی مفید هستند هم برای روان‌پزشکان، مشاوران آموزشی، مربیان، معلمان، گفتاردرمانگرها، مدیران و کارشناس علوم سیاسی.

تکیه اصلی راجرز در این کتاب تحلیل مفاهیمی مانند تحقق بخشیدن به خویشتن، فرایند انسان شدن و رشد است. راجرز از دنیای نوین که با انسان همانند شیء رفتار کرده و کرامت او را نادیده می‌گیرد انتقاد دارد و همچون کودکی که باطنی پاک دارد با مشاهده جهانی که به نابودی کشانده می‌شود، دچار هراس شده و تلاش کرده در «هنر انسان‌شدن» با توضیح مسائل و پیشنهاد راهکارهای عملی از تنش میان افراد، نژادها و کشورها کم کند.

چاپ ششم این کتاب با ۵۱۱ صفحه و قیمت ۴۹ هزار تومان منتشر شده است.