بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: عبودیت رهایی از اسارت‌های دنیوی چون خودپرستی و مال پرستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در همایش نماز، هویت و جوان اظهار کرد: نماز شجره‌ای است که ریشه آن در خلقت انسان وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: از نظر علمی و تحقیقاتی مؤلفه‌های مهمی در وجود انسان نهادینه شده که اصلی‌ترین آن حس پرستش است.

عبادی ادامه داد: خداوند انسان را به گونه‌ای خلق کرده است که نمی‌تواند از حس پرستش خارج شود و کسانی که تصوری غیر از این دارند، اشتباه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انسانی که در بند عبودیت است از اسارت خودپرستی و مال پرستی رها است، گفت: پرستش باید زمینه ساز رشد انسان شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عبودیت یک برنامه رشد برای صاحب کمال شدن انسان است، اظهار کرد: همواره در هر عبادتی انگیزه باید قرب باشد در قرب انسان به خدا سخن از جسم و متراژ نیست و بلکه مقصود قرب معنوی است.

عبادی با تبیین اینکه عبودیت تنها به نمازگذاردن نیست، بیان کرد: نماز و اقامه این فریضه الهی شکوفه  و آغاز عبودیت است.

وی ادامه داد: اولین اثر قرب الهی در عبودیت این است که در راه بندگی خدا حرکت کرده که نتیجه آن داشتن حس تمیز و تشخیص حق است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: کسی که به خدا قرب پیدا کرد قدرت روحی او به گونه‌ای عمل می‌کند که کار خدایی را با اذن خداوند انجام می‌دهد.