عباس صالحی گفت: ما در دوران گذشته از سینما به بازی می‌رفتیم اما در حال حاضر از بازی به سینما، انیمیشن و دیگر هنرها می‌رویم. در نتیجه امروزه بازی‌ها قلب محصولات فرهنگی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران امشب بیستم اسفندماه با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمد حاجی میرزایی دبیر جشنواره و بازی‌سازان در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

صالحی در این مراسم با توجه به آمار بازی‌ها که تعداد آن‌ها به ۱۱۰ رسیده است، گفت: این آمار خوبی است زیرا نشان‌دهنده برداشتن گام‌های مؤثر بازی‌سازان در این حوزه است.

او ادامه داد: می‌بینیم که در حوزی بازی‌های رایانه‌ای گام‌به گام در حوزه مختلف قدم بر می‌داریم ما در دوران گذشته از سینما به بازی می‌رفتیم اما در حال حاضر از بازی به سینما، انیمیشن و دیگر هنرها می‌رویم. در نتیجه امروزه بازی‌ها قلب محصولات فرهنگی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نشان می‌دهد ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بازی‌کننده ایرانی، مشغول بازی کردن به صورت ۷۳ دقیقه در روز هستند، این نشان می‌دهد ما در حوزه بازی در چه فضایی هستیم البته راه نرفته بسیار است و باید طی شود.

صالحی با اشاره به جهش جدی در حوزه فنی بازی‌ها گفت: به غیر از تمرکز در حوزه فنی بازی‌ها باید در ۳ حوزه اقتصادی، فلسفه نظری بازی‌ها و حوزه روایی بپردازیم، در نتیجه دهه پنجم انقلاب اسلامی، امید بیشتری به این نسل می‌توان داشت.