بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از ورود یک سامانه جدید بارشی به استان بوشهر خبر داد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده کاهش موقت وقوع ناپایداری جوی در سطح استان تا ظهر فردا است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از عصر فردا با نفوذ تدریجی سامانه بارشی دیگر به استان، در ابتدا بارش‌ها بر روی دریا در مرکز خلیج فارس آغاز شده و در ادامه، مناطق جنوبی استان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گیرد.

مساعدی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در روز یکشنبه با تقویت سیستم بارشی، در اغلب نقاط استان ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع بارش‌های پراکنده باران به همراه وزش باد قابل ملاحظه جنوبی، گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ ادامه یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین به سبب وزش باد و گاهی تندبادهای لحظه‌ای طی این مدت، دریا و سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گردوغبار و طی امروز در برخی نقاط عمدتاً نواحی شرقی و شمالی استان گاهی بارش پراکنده باران خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۲ و در برخی ساعات امروز گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و از امشب متغیر با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا نیز در این مدت ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و امروز طی لحظاتی تا ۱۵۰ سانتیمتر و از امشب ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.