۵ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴

کارشناس هواشناسی:

ورود سامانه بارشی به استان بوشهر از چهارشنبه/ خلیج فارس مواج است

ورود سامانه بارشی به استان بوشهر از چهارشنبه/ خلیج فارس مواج است

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از ورود یک سامانه بارشی به استان از روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این سامانه از چهارشنبه تا اواسط هفته آینده در استان بوشهر فعال خواهد بود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش جریانات سرد شمالی روی دریا و نوار ساحلی استان تا اوایل وقت سه شنبه است.

وی اضافه کرد: طی این مدت در اغلب ساعات خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود. همچنین طی امروز در برخی از نقاط جنوبی استان با افزایش پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: از روز چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان و فعالیت آن تا اواسط هفته آینده، به تناوب ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع بارش باران گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق همراه با تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در مناطق جنوبی استان با احتمال بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ و در سواحل و روی دریا گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: همچنین طی این مدت ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5384391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha