یک طراح و تولیدکننده حوزه پوشاک گفت: جشنواره‌های مدولباس طراحی به سبک ایرانی بودن را بر اسلامی بودن ترجیح می‌دهند که قطعاً این موضوع در نمایشگاه عفاف و حجاب مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

سمیه هنروری طراح حوزه مد و لباس، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، اظهار کرد: همان‌گونه که از اسم این نمایشگاه معلوم است، نمایشگاه عفاف و حجاب ذائقه قشر خاصی از جامعه را تأمین می‌کند و ما نمی‌توانیم درباره نمایشگاه در حوزه مُد بسیار دقیق و حرفه‌ای صحبت کنیم، از همین رو قضاوت کردن نمایشگاه از منظر مُد خیلی کار درستی نیست.

این طراح لباس با اشاره به تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب گفت: تولیدکنندگانی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند از فیلتر انجمن عفاف و حجاب رد می‌شوند و مسلماً افراد گزینش شده در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و در این نمایشگاه مُد هیچ معنایی ندارد. و مخاطبان اکثراً قشر مذهبی است که هدفش از خرید را می‌داند و این نمایشگاه قابل قیاس با دیگر نمایشگاه‌ها در کشور نیست.

او ادامه داد: زمانی‌که نمایشگاهی محصولات عفاف و حجاب را عرضه می‌کند مسلماً مخاطبان خاص دارد و آنان با حضور در نمایشگاه محصولاتی که مدنظرشان است را به راحتی در دسترس‌شان قرار می‌گیرد زیرا در جامعه این نوع محصولات بسیار سخت عرضه می‌شود تا مخاطبان بتوانند خریداری کنند، باید بگویم که در سطح شهر برای قشر مذهبی پوشاک کمتری وجود دارد.

هنروری درباره طراحی پوشاک موجود در بازار تصریح کرد: با وجود فعالیت بنیاد مد و لباس کشور، طراحان بسیاری در جامعه شناخته شدند و پله‌های ترقی را زیر پرچم بنیاد طی کردند. به نظر من مد و پوشاکی که در جامعه رواج پیدا کرد توسط طراحانی که زیر نظر بنیاد بودند، طراحی شد و این نباید اتفاق می‌افتاد. زیرا بنیاد اشلی برای طراحی و جشنواره‌ها داشت که اسلامی بودن را بر ایرانی بودن ترجیح می‌داد اما در جشنواره دیدیم که زیبا بودن و ایرانی بودن بر اسلامی بودن ارحجیت پیدا کرده بود. البته بسیاری از لباس‌ها از لحاظ بصیری زیبا و قابل تحسین بود و آثار فوق‌العاده‌ای بودند اما اسلامی نبودند اگر این لباس‌ها با طراحی‌هایی که دارند برای عرضه به نمایشگاه عفاف و حجاب به نمایش درآیند قطعاً مخاطب نداشتند و بازخورد خوبی هم نداشت.

این طراح در پایان گفت: با اینکه شرایط اقتصادی مردم اصلاً خوب نیست همچنین شرایط تولیدکنندگان هم به مراتب بدتر است امیدوارم نمایشگاه امسال پُررونق باشد