گرگان- سرپرست استانداری گلستان گفت: موزه دفاع مقدس گلستان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد غراوی شامگاه چهارشنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: همه باید برای حفظ ارزش های دفاع مقدس و ترویج روحیه ایثارگری تلاش کنند و آشناسازی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است.

وی افزود: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، فعالیت خود را با اخذ پروانه از شهرداری گرگان دوباره آغاز کرده و امیدواریم با اعتبار دو میلیارد تومانی که در پیوست قانون بودجه آمده و همچنین مصوبه ۲۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهوری به گلستان تا انتهای سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد.

غراوی گفت: باید در اشاعه ارزش های دفاع مقدس از ظرفیت های بخش خصوصی، خیران و تجار هم استفاده شود تا بتوانیم سرعت اقدامات را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۷ یادمان شهدا تکمیل شده و ۲۱ یادمان در حال تکمیل داریم و تلاش می کنیم در صورت تخصیص اعتبارات لازم بخشی از یادمان ها را در سال جاری تکمیل کنیم.

علی ملک شاهکویی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان هم در این جلسه از تدوین دانشنامه گلستان در دوران دفاع مقدس طی سال جاری خبرداد.