پیس موتوزو، وزیر فرهنگ اوگاندا در دیدار رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، خواستار استفاده از تجارب و استعدادهای فرهنگی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خانم پیس موتوزو (Peace Mutuuzo)، وزیر فرهنگ و جنسیت اوگاندا ضمن حضور در رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا با محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خانم موتوزو در سخنانی، مشارکت رایزنی فرهنگی ایران با وزارت فرهنگ اوگاندا عالی توصیف شد و گفت: امیدوارم روابط صمیمی و دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و اوگاندا تعمیق و برای همیشه استوار باقی بماند.

وی با اعلام آمادگی انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترک با رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا گفت: دولت و ملت کشور اوگاندا معتقد است که جمهوری اسلامی ایران از سابقه فرهنگ و تمدن چند هزار ساله برخوردار بوده و زمینه‌های مشترک فراوانی برای همکاری فرهنگی و هنری بین دو کشور وجود دارد.

وزیر فرهنگ اوگاندا با اذعان اینکه فیلم‌های سینمایی ایران آموزنده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های فرهنگی سازنده است، لذا اوگاندا علاقه‌مند است از تجارب و استعدادهای فرهنگی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله انجام پروژه‌های مشترک فرهنگی بهره‌مند باشد.

وی با معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی فرهنگی گفت: تبادل گردشگر، هنرمند، آموزش مهارت، انتقال تجارب توسط متخصصان ایرانی به جوانان اوگاندایی برای ساخت آفریقایی بهتر از خواسته‌های جدی ما است.

خانم موتوزو در پایان سخنانش، بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی زبان فارسی را داد.

همچنین مقرر شد؛ رایزنی فرهنگی ایران در برگزاری مراسم روز جهانی فرهنگ، روز زن و خانواده، جشنواره‌های مختلف و هفته‌های فرهنگی مشارکت و همکاری داشته باشد.

پیشنهاد تأسیس و تجهیز اتاق فرهنگ کمیسیون مشترک فرهنگی ایران و اوگاندا و انجام فعالیت‎‌های مشترک در چارچوب این کمیسیون از دیگر مباحث مطروحه بود.