ترجمه هفتمین رمان مجموعه «گروهان سیاه» نوشته گلن کوک با عنوان «او تاریکی است»، توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «او تاریکی است» نوشته گلن کوک به‌تازگی با ترجمه آیدا کشوری توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب هفتمین عنوان از مجموعه فانتزی-حماسی «گروهان سیاه» است که این ناشر چاپ ترجمه‌اش را در دستور کار داشته است.

گلن چارلز کوک نویسنده فانتزی‌نویس آمریکایی متولد سال ۱۹۴۴ است که به‌خاطر نوشتن مجموعه‌کتاب‌های فانتزی مانند «گروهان سیاه» شناخته می‌شود. کتاب‌های «گروهان سیاه» تلفیقی از فانتزی سیاه و فانتزی حماسی را در بر می‌گیرند. داستان‌های مجموعه مذکور درباره گروهی از سربازان نخبه و مزدور به نام گروهان سیاه است.

کتاب‌های اول تا ششم این مجموعه به‌ترتیب عبارت‌اند از: «گروهان سیاه»، «سایه‌های ابدی»، «رز سپید»، «کتاب چهارم: بخش اول سر نیزه نقره‌ای»، «کتاب چهارم : بخش دوم بازی‌های‌ سایه»، «رویاهای پولادین» و «فصل حزن».

مجموعه «گروهان سیاه» دربرگیرنده ۹ کتاب است که می‌توان آن‌ها را در ۳ فصل اصلی تقسیم‌بندی کرد: کتاب‌های شمال، کتاب‌های جنوب و سنگ درخشان.

در معرفی این مجموعه می‌خوانیم: باد با دَمی گزنده می‌نالد و زوزه می‌کشد. صاعقه می‌غرد و فریاد می‌کشد. خشم نیرویی محرک در دشت سنگ درخشان است. حتی سایه‌ها هم ترسیده‌اند. در قلب دشت، دژ خاکستری عظیمی، ناشناخته و کهن‌تر از هر خاطره‌ نگاشته شده، سر به فلک‌کشیده است. برجی باستانی روی شیارِ ایجادشده در دشت واژگون شده است. از درون دژ صدای کوبه‌ای بم، مهیب و شمرده همچون تپیدن قلب دنیایی خفته، سکوت کهن را درهم می‌شکند. مرگ ابدیت است. ابدیت سنگ است. سنگ سکوت است. سنگ ناطق نیست اما سنگ به یاد می‌آورد. و این چنین واپسین جنبش سنگ درخشان آغاز گردید...

این کتاب با ۶۶۴ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان منتشر شده است. مجموعه هفت‌جلدی «گروهان سیاه» هم با قیمت ۲۹۳ هزار تومان عرضه شده است.