برنامه رونمایی و نقد و بررسی رمان «باران‌زاد» نوشته ضحی کاظمی، روز پنجشنبه ۷ شهریور در خانه وارطان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین نشست کانون فرهنگی ادبی خیال با محوریت رونمایی و نقد و بررسی رمان علمی‌تخیلی «باران‌زاد» نوشته‌ ضحی کاظمی، روز پنجشنبه ۷ شهریور در خانه وارطان برگزار می‌شود.

«باران‌زاد»، هشتمین رمان ضحی کاظمی است که پیش از این، آثاری در ژانرهای علمی‌تخیلی و فانتزی، نوشته و منتشر کرده است. رمان علمی‌تخیلی «کاج‌زدگی» این‌نویسنده در جایزه‌ نوفه (بهترین رمان ادبیات گمانه‌زن) تقدیر شد. «خاک‌ آدم‌پوش»، مجموعه‌ سه‌جلدی «دنیای آدم‌نباتی‌ها»، «سال درخت» و «اینجا کسی مرده؟» دیگر آثار منتشر شده‌ کاظمی در حوزه ادبیات گمانه‌زن هستند.

رمان «باران‌زاد» یک داستان علمی‌تخیلی و پساآخرالزمانی است که آینده‌ای دور را به تصویر می‌کشد. در آغاز قصه، سلسله‌ای از بلایای طبیعی، خشکی‌های کره‌ زمین را در آب غرق ‌کرده و انسان‌هایی که از فاجعه‌ آخرالزمانی «مه بزرگ» جان سالم به در برده‌اند، روی کشتی‌ها و جزیره‌های سر از آب بیرون آورده با قوانین اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برساخته از آیین‌ و اعتقادات جهان جدید، زندگی می‌کنند. اما آیین سیاسی دنیای پس از آب، برایشان غیر از مصیبت چیزی به همراه ندارد و آن‌ها را به سمت جنگی ناخواسته و بی‌پایه و اساس سوق می‌دهد.

این‌رمان به‌تازگی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده و نشست نقد و بررسی‌اش با حضور و سخنرانی محمدحسین جهان‌پناه و محمدرضا ایدرم به‌عنوان منتقد و همچنین نویسنده اثر همراه است.

این‌برنامه روز پنجشنبه ۷ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه وارطان واقع در خیابان فلسطین شمالی، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴ برگزار می‌شود.