کتاب «عکاسان و عکاسی» اثر ناتان لاینز با ترجمه وازریک درساهاکیان و بهمن جلالی توسط انتشارات سروش به چاپ هشتم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «عکاسان و عکاسی» به کوشش ناتان لاینز با ترجمه وازریک درساهاکیان و بهمن جلالی به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ هشتم رسیده است.

این‌کتاب ۷ مقاله از ۶ عکاس بزرگ جهان را شامل می‌شود که در آنها عکاسی نه‌فقط به عنوان تکنیکی برای ثبت تصویر، بلکه به مثابه یک رسانه مورد بررسی قرار گرفته است؛ رسانه ای که با مختصات ویژه خود بین تمام ابزارهای بیانی دیگر جایگاهی مستقل دارد.

مقالات این کتاب را می‌توان در مباحث فلسفه عکاسی و جامعه‌شناسی عکاسی جا داد. هانری کارتیه- بروسون، عکاس فرانسوی، می‌گوید: «موفقیت عکاس به میزان فرهنگ عمومی شخص، به نظام ارزشی شخص و به روشن اندیشی و چالاکی شخص بستگی دارد. بیش از هر چیز از تدابیر مصنوعی ای که خلاف زندگی است باید ترسید.» به‌این‌ترتیب مقالات این‌کتاب به این فرهنگ عمومی و نظام ارزشی و روشن اندیشی و چالاکی عکاسان می‌­پردازد.

به عقیده گردآورنده مقالات این‌کتاب، عکاسی پدیده‌ای هنری و در عین‌حال علمی است که این دو جنبه در طول پیشرفت حیرت انگیز آن، از صناعت و مهارت فردی تا شکل گیری به عنوان یک رسانه و هنری مستقل، همواره به هم پیوسته و جدایی ناپذیر بوده‌اند. هرگاه اکتشافی تازه یا ابداع و اختراعی جدید در تکنیک ثبت تصویر صورت گرفته، عکاسی میدان نفوذ خود را در زندگی وسعت بیشتری بخشیده است.

چاپ هشتم این کتاب با ۱۴۲ صفحه مصور و قیمت ۱۷ هزار تومان عرضه شده است.