جایزه ترجمه و درک بین المللی شیخ حماد قطر برای دوره سال ۲۰۲۰ فراخوان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه ترجمه و درک بین المللی شیخ حماد (Sheikh Hamad Award for Translation and International Understanding) قطر در سال ۲۰۱۵ بنیاد گذاشته شده است.

هدف این جایزه شناسایی و تقدیر از مترجمان، مؤسسات انتشاراتی و فرهنگی است که تلاش می‌کنند در توسعه فرهنگ عربی و اسلامی از طریق ترجمه و نشر کتاب‌ها در موضوع علوم انسانی و علوم اجتماعی از زبان عربی به زبان‌های خارجی و بالعکس در جهان نقش ایفا کنند.

جایزه حماد هر سال زبان‌هایی را در اولویت بررسی و اهدای جایزه قرار می‌دهد و به مترجمان و ناشران بهترین کتاب‌های ترجمه و منتشر شده (از زبان عربی یا به زبان عربی) در ۵ سال اخیر جوایزی اهدا می‌کند. امسال و برای دوره جاری این جایزه زبان‌های فارسی و انگلیسی به عنوان زبان‌های اولویت دار این جایزه انتخاب شدهاند.

مبلغ این جایزه دویست هزار دلار اعلام شده و رویکرد آن نیز کتاب‌هایی با علوم اجتماعی و علوم انسانی است.

بنا بر اعلام دبیرخانه این جایز هر مترجم می‌تواند یکی از آثارش را و هر مؤسسه نشر یا فرهنگی می‌تواند حداکثر ۳ عنوان از آثارش را نامزد کند. تاریخ چاپ اول کتاب ترجمه شده در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ باشد و متقاضی نباید برنده این جایزه در ۵ سال گذشته باشد.

مهلت شرکت در این فراخوان تا سی‌ام ماه می سال ۲۰۲۰ معادل ۱۰ خرداد ۲۰۲۰ اعلام شده است و هر متقاضی می‌تواند برای شرکت در این رویداد ۴ نسخه از کتاب ترجمه شده و ۴ نسخه کتاب به زبان اصلی را به همراه قرارداد کپی‌رایت خود به دبیرخانه این رویداد ارسال کند.