بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در بسیاری از موارد که دچار آسیب می شویم، مدیریت ها ضعیف بوده چراکه یا رنگ سیاسی، اجتماعی و حزبی دارد و یا بخش فکری و فرهنگی آن معیوب است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر دوشنبه در جمع کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند بیان کرد: در هر تشکیلاتی آثار وجودی کار و کارگر به چشم می‌خورد بنابراین کمک به این قشر بر همه واجب است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه شهرها، مزرعه‌ها، اشجار و کارخانه‌ها به دست کارگر ساخته می‌شود، افزود: کار مسئله‌ای اصولی بوده که محصول آن تنها نقش اقتصادی ندارد بلکه اقتصاد تنها یک بعد آن است.

وی با بیان اینکه سلامت روح و جسم انسان زمانی تأمین می‌شود که اشتغال داشته باشد و کار کند، اظهار کرد: انواع مسائل خوب و بد اجتماعی با کار و بیکاری مرتبط است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: بسیاری از مسائل سیاسی در جامعه اگر به مصلحت و خیر بوده، بر اساس اشتغال صحیح است.

وی فرهنگ را بالاترین مسئله انسان عنوان کرد و افزود: کار در مسئله فرهنگ جایگاه خاصی داشته و در مکتب اسلام هم در ردیف عبادات قرار می‌گیرد.

آیت الله عبادی بیان کرد: امروز با تمام دشمنی‌ها و تحریم‌ها در شرایط بدی قرار نداریم چراکه کشوری عظیم، نیروی کار متخصص، سرمایه و سرمایه‌گذار در اختیار داریم اما باید به خوبی مدیریت شوند.

وی اظهار کرد: در بسیاری از موارد که دچار آسیب می‌شویم، مدیریت‌ها ضعیف بوده چراکه یا رنگ سیاسی، اجتماعی و حزبی دارد و یا بخش فکری و فرهنگی آن معیوب است.

آیت الله عبادی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) بیان کرد: باید با الگو برداری از فرمایشات این امام بزرگوار، به قشر ضعیف توجه بیشتری شود.

وی تاکید کرد: مسئولان اداری باید در عین حال که بر اساس قانون عمل می‌کنند، مراقب باشند که ضعیف پایمال نشود چراکه قوی می‌تواند مقاومت کند.