کرمانشاه- مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه از برگزاری مراسمات عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسمات عزاداری محرم ۹۹ با محدودیت‌هایی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا برگزار شد.

در همین راستا هیأت مذهبی با عمل به منویات مقام معظم رهبری در برگزاری مراسمات عزاداری دهه اول محرم زیر نظر ستاد ملی کرونا نهایت همکاری را نشان دادند و زیر نظر کارشناسان بهداشت مراسمات عزاداری برگزار شد.

بر این اساس دغدغه دیگر هیأت مذهبی برگزاری مراسمات روز تاسوعا و عاشورای حسینی بود که از قبل هم پیش بینی می‌شد با محدودیت‌هایی ضمن رعایت دستوالعمل های بهداشتی برگزار گردد.

۹۰ درصد هیأت مذهبی کرمانشاه در سامانه بیرق ثبت نام کردند

حجت‌الاسلام یوسف احمدی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی همواره نمایشگاه مظهر عشق و ارادت عموم مردم به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت عباس بوده و عزاداران با حضور خود در دسته جات عزاداری ارادت خود را به نمایش می‌گذارند که هرسال می‌بینیم عشق به امام حسین (ع) افراد بیشتری را گرد خود جمع می‌کند.

وی در ادامه به آمار بالای هیأت ثبت شده در سامانه بیرق برای گرفتن مجوز عزاداری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: کرمانشاه همچون گذشته در لبیک به منویات مقام معظم رهبری پیش قدم بود و با ثبت بیش از ۹۰ درصد هیأت مذهبی فعال کرمانشاه در سامانه بیرق و رعایت شیوه نامه‌های بهدشاتی نتایج خوبی را مشاهده کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: به گفته کارشناسان بهداشت و ستاد کرونا کرمانشاه هیأت مذهبی کرمانشاه پیشرو و پیشتاز در رعایت شیوه نامه‌ها هستند و این نشان از بصیرت آنان است.

وی ادامه داد: از آنجا که حرکت دسته جات عزاداری با تجمع همراه است از هیأت مذهبی می‌خواهیم نسبت به انتخاب مسیرهای کوتاه و همچنین رعایت فاصله اجتماعی و عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی دقت لازم را به عمل آورند و از برگزاری مراسم تجمعی که برخی هیأت مذهبی هرساله در پایان مراسماتشان برگزار می‌کنند خودداری نمایند.

احمدی افزود: بر اساس توافقات انجام گرفته ماسک و اقلام بهداشتی مورد نیاز عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا تأمین شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا

وی گفت: نماز جماعت ظهر عاشورا همچون سنوات گذشته البته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌گردد و در این خصوص ممنوعیتی نداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان ممنوعیت توزیع غذای گرم نذری گفت: بر اساس اعلام ستاد کرونا برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات به شکل گرم ممنوع می‌باشد و عزاداران می‌توانند توزیع آب معدنی به شکل بسته بندی شده و بهداشتی و همچنین تهیه بسته‌های خشک را جایگزین نذورات خود نمایند.