زنجان - خبرگزاری مهر : مردم ولایتمدار استان زنجان درسالروز رحلت دخت نبی اکرم فاطمه زهرا (س) با سیاه پوش نمودن معابر ، در و دیوار و برپایی مجالس عزاداری ، سخنرانی و سینه زنی درغم وفات بانوی دو عالم به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار مهر، برپایی مراسم عزاداری و سخنرانی در بیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، برگزاری مجالس عزاداری در مساجد شهرها وروستاهای استان، برپایی دستجات عزاداری ، احسان حلیم و شربت از برنامه های مهم اجراشده در سالروز رحلت حضرت فاطمه زهرا(س) در زنجان است.

جوانان استان زنجان نیز با اجرای برنامه های خودجوش جلوه ای خاص از دلبستگی و اردات به اهل بیت را به نمایش گذاشتند. دارالقرآن تسنیم شهر زنجان در منطقه کوی فرهنگ شهر زنجان به مد چهار شب برنامه های سخنرانی و عزاداری ایام فاطمیه را با حضور سخنرانانی از قم و تهران برگزار کردند .

همچنین دسته جات عزادار سینه زن و زنجیر زن با حرکت در معابر و خیابان ها جلوه ای دیگر از ارادات مردم زنجان به اهل بیت را به تصویر کشیده و هوایی عاشورایی در این استان ایجاد کردند .

گروهی از مردم استان زنجان نیز در پی ارتحال مرجع بزرگ جهان شیعه حضرت آیت الله فاضل لنکرانی دیشب برای حضورمراسم تشیع جنازه آن فقیه بزرگوار اعزام شهر قم شدند و امروز نیز با برپایی مراسم ویژه درمساجد سطح استان در غم ارتحال آن عالم ربانی به سوگ نشستند.