۲۸ خرداد ۱۳۸۶، ۱۳:۱۹

مردم استان زنجان درغم هجران با نوی دو عالم به عزاداری پرداختند

مردم استان زنجان درغم هجران با نوی دو عالم به عزاداری پرداختند

زنجان - خبرگزاری مهر : مردم ولایتمدار استان زنجان درسالروز رحلت دخت نبی اکرم فاطمه زهرا (س) با سیاه پوش نمودن معابر ، در و دیوار و برپایی مجالس عزاداری ، سخنرانی و سینه زنی درغم وفات بانوی دو عالم به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار مهر، برپایی مراسم عزاداری و سخنرانی در بیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، برگزاری مجالس عزاداری در مساجد شهرها وروستاهای استان، برپایی دستجات عزاداری ، احسان حلیم و شربت از برنامه های مهم اجراشده در سالروز رحلت حضرت فاطمه زهرا(س) در زنجان است.

جوانان استان زنجان نیز با اجرای برنامه های خودجوش جلوه ای خاص از دلبستگی و اردات به اهل بیت را به نمایش گذاشتند. دارالقرآن تسنیم شهر زنجان در منطقه کوی فرهنگ شهر زنجان به مد چهار شب برنامه های سخنرانی و عزاداری ایام فاطمیه را با حضور سخنرانانی از قم و تهران برگزار کردند .

همچنین دسته جات عزادار سینه زن و زنجیر زن با حرکت در معابر و خیابان ها جلوه ای دیگر از ارادات مردم زنجان به اهل بیت را به تصویر کشیده و هوایی عاشورایی در این استان ایجاد کردند .

گروهی از مردم استان زنجان نیز در پی ارتحال مرجع بزرگ جهان شیعه حضرت آیت الله فاضل لنکرانی دیشب برای حضورمراسم تشیع جنازه آن فقیه بزرگوار اعزام شهر قم شدند و امروز نیز با برپایی مراسم ویژه درمساجد سطح استان در غم ارتحال آن عالم ربانی به سوگ نشستند.

کد خبر 503935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha