همدان - نایب رئیس شورای شهر همدان گفت: رخداد ۳۰ مهر که توسط دانش آموزان همدانی در سال ۱۳۵۷ رقم خورد اقدام ارزشمند و حماسی بود که باید در تقویم استان همدان گنجانده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم مولوی عصر سه شنبه در کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان بابیان اینکه رخداد ۳۰ مهر که توسط دانش آموزان همدانی در سال ۱۳۵۷ رقم خورد اقدام ارزشمند و حماسی بود؛ افزود: این حماسه در سالی که منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی شد، یک تلنگر و اتفاق خاص بود که موجب شد روند شکل‌گیری انقلاب سرعت بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه حماسه ۳۰ مهر سال ۵۷ متأسفانه مغفول مانده است، گفت: باید حماسه ۳۰ مهر به عنوان یک برنامه و رویداد مهم فرهنگی در تقویم استان همدان گنجانده شود، زیرا دانش‌آموزانی که در آن ایام این حرکت حماسی را آفریدند بعدها در سال‌های نورانی دفاع مقدس با ایثار و جانفشانی خود صحنه زرین دیگری رقم زده و بسیاری از آن عزیزان شربت شهادت نوشیدند.

وی‬ با بیان اینکه‌ امروز دشمنان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده و عمل می‌کنند که قشر دانش‌آموز نسبت به نظام و ارزش‌های انقلاب بی‌تفاوت باشد؛ بر این اساس بهتر است آنچه را که در توان داریم برای بازیابی این واقعه و حماسه ارزشمند به کار گیریم تا ارزش‌های آن را زنده نگه داریم.‏

مولوی تأکید کرد: باید در راستای شناساندن اهداف این قیام دانش‌آموزان، گام‌های مثبتی برداشته شود و اقدامات مؤثری به همراه برنامه‌ریزی مناسب و کمترین هزینه در راستای پاسداشت و گرامیداشت این رخداد مهم انجام دهیم.

طراحی نماد «سرباز» همراه با جانمایی مناسب در همدان

عضو شورای شهر همدان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه سربازان در خط مقدم حراست از کیان و مرز و بوم ایران‌زمین قرار گرفته‌اند؛ گفت: باید نمادی با مضمون سرباز برای انتقال ارزش‌های این جامعه هدف طراحی و اجرا و همراه با جانمایی مناسب و حداکثر تأثیرگذاری نصب شود.

رضوان سلماسی افزود: در نامگذاری معابر و میادین باید با برنامه اقدام شود تا ارزش و جایگاه مباحث مختلف حفظ شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در گرامیداشت حماسه‌های تاریخی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نباید تنها به ارائه عملکرد بسنده کرد، گفت: اقدامات و روش‌های اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا باید تمام جوانب را در نظر گرفت و از روش‌های نوین برای اثرگذاری مفاهیم استفاده کنیم.

سلماسی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان ما در شرایط کنونی از طریق فضای مجازی کسب می‌کنند، نباید اثرگذاری فضای مجازی را در انتقال مفاهیم حماسه ۳۰ مهر نادیده گرفت و صرفاً به تبلیغات محیطی بسنده کرد.

در پایان این جلسه نمایندگان انجمن اسلامی دانش آموزان استان همدان به ارائه برنامه‌های این انجمن در سالروز گرامیداشت ۳۰ مهر پرداختند.