زاهدان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان ‌و بلوچستان گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تامین تجهیزات آموزش مجازی برای دانش آموزان مناطق محروم این استان اختصاص یافته است.

مهرداد عرب اول در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه ۱۴۰۰ جهت تأمین تجهیزات آموزش مجازی برای دانش آموزان مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین ردیف دیگر توسعه عدالت آموزشی با عنوان نوسازی و مقاوم سازی مدارس روستایی است که ۲۴۰ میلیارد تومان نیز در این محل تأمین اعتبار شده است.

وی ادامه داد: تقسیم و توزیع اعتبارات بر اساس خروجی مطالعات آمایش صورت می‌گیرد که در این راستا چهار فصل مهم و مؤثر شامل آب، راه، انرژی و عمران شهری و روستایی برای ارتقای سیستان و بلوچستان معرفی شده و خوشبختانه علاوه بر اعتبارات استانی بیشترین حجم اعتبارات ملی در لایحه ۱۴۰۰ هم به سمت این فصول سوق پیدا کرده است.

عرب اول تصریح کرد: کل اعتبار امسال سیستان و بلوچستان بابت ۱۹ پروژه ملی استانی شده، ۹۷ میلیارد تومان است که در لایحه ۱۴۰۰ به ۱۸۷ میلیارد تومان افزایش یافته یعنی حدود ۵.۹۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.